Sattui jäämään käsiin tällainen lämpöpumpun kierukalla varustettu säiliö. Tilavuutta siinä on lämmitysvedelle 223 litraa, siten
että välilaipan yläosassa 73 ja alaosassa 150 litraa. Säiliön materiaali on mustaa rautaa. Siinä on kampakuparikierukka (8) käyttövedelle (1 ja 2) jonka pituus on 24 metriä. Lisäksi siinä on 9kw sähkövastus (7) yläosassa ja nelitie moottoriventtiili (4) lämmitysverkoston lähdöille (5 ja 3). Säiliön kyljessä on kaksi liittymää (9) ja pohjassa vielä toiset kaksi (11). Säiliön ympärillä on kehikko joka on saanut siipeensä kuljetuksessa. Säiliössä on myös pari anturia ja eristys (10). Säiliön mitat on n. S600xL600xK1100mm
Ajattelin että tästä voisi kehitellä bussiin sellaisen keskusakkuvaraajan. Säiliö yhdistettäisiin pohjan liittymistä (11) bussin patteripiiriin joka lataa säiliön kuumaksi ajon aikana. Kyljessä oleviin liittimiin (9) voisi kytkeä Primus pannun vapaalla kierrolla. Primusta voisi ohjata pelkästään boilerin johdolla tai miksei ihan normaalistikin. Käyttövesi kytketäisiin kierukkaan (1) ja vastuksen (7) voisi kytkeä voimavirtapistokkeeseen ja lisäksi 2-3kw valovirtaan. Lattialämmityspiiri voitaisiin ottaa suntilta (4) ja patteripiiri vaikka säiliön päältä paisunta-astian rinnalta. Patteripiiriä ohjaamaan termari joka käyttää pumppua. Suuren nestetilavuuden takia paisunta-astiaa on syytä kasvattaa 18 litraa. Sähköä tarvittaisiin ainoastaan yhteen pumppuun, tai kahteen jos on lattialämpöpiiri erikseen.
Millaisia ongelmia voisi olla. Koko paketti täytettynä painaa n. 280 kiloa, siis neljän akun tai neljän henkilön verran. Kierukka on mahdollisesti hankala tyhjentää talveksi ellei sitten pidä sähköllä plussan puolella.
Voisin ehkä myydäkin tämän. Säiliö on uusi kehikostaan vaurioitunut ja peräisin CTC EcoHeat 7,5 lämpöpumpusta.