Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 20 Marras 2017 15:39

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 25 Heinä 2017 21:47 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
moi
juuri puskaparkkiin joensuun kupeeseen ja kas lataus näytti 31-32 :evil:
huomasin vasta 5km ennen pysähtymistä eli ei tietoa koska pompannut ylös :cry:
päivän kilometrit oli 250 kolmessa osassa.
...no mitäs pohjois-karjalan miehet suosittelee korjaamoksi keskiviikoksi :?:
hartikainen ...suostuukohan vaihtamaan vain säätimen (epäilen että vaihtavat laturin tai ei mitään)
olisiko muita raskaankaluston pajoja tai auto sähkökorjaamoita :?:
-lomalainen-


Viimeksi muokannut kulkuri päivämäärä 27 Heinä 2017 10:16, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 25 Heinä 2017 22:44 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Tuolla jännitteelä akut kuumat ja kiehuu, ellei vika vois mittarissa? Kun moottori ei käy käytännössä
max napa jännite vois olla 29 v luokkaa ei yli 30, normaali 27-28,5 välissä.
Kannattais ensin mitata "akunnavoista tarkalla mittarilla" näyttääkö käydessä samaa kuin autonmittari
Tuollaiset lukemat voi tulla myös jos toinen akku viallinen mutta se selviää jos auto ei käynnitys aamulla.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 26 Heinä 2017 07:59 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Viestit: 2001
Paikkakunta: Espoo
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Tuolla vaivalla ajoin Portugalista Suomeen. Siitä selviää aika hyvin kun laittaa kaikki valot ja puhaltimet päälle. Volvon 80A ei edes jaksanut syöttää kaikkia kerralla. Eli ajetaan ja vilkuillaan jännitettä välillä tarvittaessa lisää tai vähemmän sähkölaitteita päälle tai pois.

_________________
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 09:43 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
keskiviikko aamuna närhi oy :n pihaan joensuussa.
heti työnalle ja uutta laturia niskaan.
hihna pyörä pirulainen rikkoontui ulos vedettäessä
...mutta siihenkin oli närhi oy:llä ratkaisu takataskussa koska juuri oikeaa hihnapyörää ei varastosta löytynyt.
suuri kiitos korjaamolle ja suosittelen lämpimästi !


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 10:04 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
laturin vaihdon jälkeen mystinen muutos :shock:
aikaisemmin nopeudessa 100kmh kierrokset olivat punaisen rajalla n.2300.
80kmh oli likimain n.1900 jo vihreän alueen harmaan puolella.
...nyt kierrokset ovat joka nopeudessa n.200-220 kierrosta matalammat :shock:
no tämähän tekee sen että huippunopeus on paljon korkeampi
(punaisen rajoilla ollaan vasta 117kmh kohdalla)
80kmh ajettaessa ollaan reilusti viereällä n.1650-1700 kierroksessa.
:shock: mistä johtuu että kierrokset putosivat n.200-220 kierrosta ?
mittarinopeus pitää paikkansa (navista ja liikenteen näyttötaulusta tarkistettu)
loppu toteamus on seuraava ...35tkm ajettu n.200-220 liian kovalla kierrosluvulla :evil:
...nyt tuntuu toimivan niin kuin pitääkin :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 11:20 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Se varvikello saa kierrostietonsa laturilta, jos te olette nyt vaihtaneet niitä laturin hihnapyöriä ja se pyörii vähän hitaammin, niin se antaa mittaristoonkin vähän pienempää tietoa, eli ei vaikutusta huippunopeuteen. :(


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 11:21 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 20 Huhti 2015 21:06
Viestit: 40
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki
kulkuri kirjoitti:
laturin vaihdon jälkeen mystinen muutos :shock:
aikaisemmin nopeudessa 100kmh kierrokset olivat punaisen rajalla n.2300.
80kmh oli likimain n.1900 jo vihreän alueen harmaan puolella.
...nyt kierrokset ovat joka nopeudessa n.200-220 kierrosta matalammat :shock:
no tämähän tekee sen että huippunopeus on paljon korkeampi
(punaisen rajoilla ollaan vasta 117kmh kohdalla)
80kmh ajettaessa ollaan reilusti viereällä n.1650-1700 kierroksessa.
:shock: mistä johtuu että kierrokset putosivat n.200-220 kierrosta ?
mittarinopeus pitää paikkansa (navista ja liikenteen näyttötaulusta tarkistettu)
loppu toteamus on seuraava ...35tkm ajettu n.200-220 liian kovalla kierrosluvulla :evil:
...nyt tuntuu toimivan niin kuin pitääkin :roll:

Paljonko kuluttaa auto noilla kierroksilla?
Meillä ex lainasto (113L) kiertää 80 vauhdissa 1550r/min ja kulutus on huikea, 28-30l/100km
Ei se kyllä enempää kykene kuluttaan satasen vauhdiskaa :lol:
Vähempiki riittäis...


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 15:01 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
hihnapyörä mitoiltaan sama.
eli nyt kierrokset n.200 pienemmät ja antaa kiertää 2300 jolloin todellinen nopeus 115kmh.
...ennen 2300 ja 100kmh ...ja siitä poikkas
no eihän noita huippuja ajella 80 riittää :D


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 20:08 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Asiahan ei tietysti minulle kuulu.. eikä sillä nyt ole edes mitään merkitystä, mutta onko sulla nyt oikeasti huippunopeus noussut, vai oletko sä vaan päätellyt että näin on käynyt kun kierroslukumittari Näyttää vähemmän?

Ajattelinsiiskun yhtään vanhemmassa dieselissä se kierrosluku rajoitetaan mekaanisesti, ja uudemmatkin koneet lukevat suoraan moottorin akselilta niitä asentotietoja. Tietysti jos sinne on rakennettu 100km/h nopeudenrajoitin kierrosrajoittimella, joka leikkaa joka vaihteella kierroksia sieltä yläpäästä, mutta aika erikoiselta toteutukselta sekin kuulostaa, vaikka tietysti mahdollista koska välitykset noin tiuhat. Vai voisiko se kierroslukumittari olla toiminut jotenkin epälineaarisesti?

Tietysti jos sulla on tuplaperä ja se on nyt kolahtanut nopealle puolelle, niin se tuon eron selittäisi, mutta muuten laturilla ei ole kyllä mitään mahdollisuuksia välityssuhteisiin vaikuttaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 27 Heinä 2017 23:31 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
ehkä tämä johtuu siitä että ennen katkaisi kierrokset 2300 ja nyt katkaisee kierrokset sitten vissiin 2500 vaikka kierros mittari näyttää 2300 :roll:
eli tuosta 200 kierroksesta selityy kovempi huippu nopeus :o
hihnapyörät olivat päälekkäin asetettuna saman kokoiset ... olisiko ollut sitten joitain millejä koko eroa :roll:


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 29 Heinä 2017 18:17 
Rattiamiraali

Liittynyt: 05 Syys 2015 14:15
Viestit: 391
Paikkakunta: Jurva
Truck: Ducato
Location: EP
Member id: 239
Mulla meni scaniasta laturi kerran ja jyväskyläs vaihdettiin,hihnapyörä muuten saman kokoinen ulkomitoilta mutta ura syvyys heitti vähän,ja niin kierrokset samoin kuin kulkurilla.

_________________
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 30 Heinä 2017 22:03 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
eiköhän se juuri noin ole ...täytyy tarkistaa tarkka heitto ja alkaa huomioimaan ettei kierrä liikaa


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com