Perän pistokkeet

Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Perän pistokkeet

Viesti Kirjoittaja B9M »

Moro!
Hiekkapuhalluksen jäljiltä johtoniput aika keveissä kantimissa :shock: FH:n alustassa. Helppo harventaa peräpään turhaa pistokearsenaalia, kun jäi kita :roll: hiekkapuhaltajan tontille. 10 v sitten viimeksi vedetty eurokärryä hollannissa. :roll:

Kuva

1.Vasemmalla (ei näy kuvassa) kärryn paineilmajarruliitin. Vaihtuu paineilman pikaliittimeen, jos löytyy siisti paskalta suojassa oleva yksilö.( tai sitten sivulaatikkoon suojaan) Onko molemmat putket paineellisia vai onko toinen paluu :oops: joka tapauksessa toisen tulppaan.

2.Ihmetystä herättää kun on tuplana valojen pistoke :?: :?: toisessa vaan maadoitus naarasliittimenä :roll: Tietääkö joku Miksi. :?: :?: Toinen pistoke lähtee ja toinen jää varalle jos joskus tulee saunakärry 3500kg koukulla perään. 8)

3. Peräkärryn ABS liitin lentää Kuikkaan. Häiriintyykö elektroniikka jos vaan sopivasta kohta katkaisee johdon ja kutistesukalla tulpaa päät :?: :?:

4: Tässä mallissa on Natoliitin persauksessa :?: saapi jäädä paikalleen. Kuori sais olla tietty vähemmän hajalla 8) Liekö hollantilaiset syötäneet paksumpaa virtaa peräkärryyn tuota kautta :?: :?:

T. Ari
#048
Mika_75
Kuski
Viestit: 32
Liittynyt: 16 Kesä 2011 18:28
Location: Lohja

Re: Perän pistokkeet

Viesti Kirjoittaja Mika_75 »

B9M kirjoitti:Moro!
Onko molemmat putket paineellisia vai onko toinen paluu
Jos niissä on värit keltainen ja punainen niin punainen on jatkuva ja keltaisessa tulee paine jarrupolkimelta
B9M kirjoitti: 2.Ihmetystä herättää kun on tuplana valojen pistoke :?: :?: toisessa vaan maadoitus naarasliittimenä

T. Ari
n.s. puuhapiuha. Johdoissa jokka niihin sopii, toisen pää on musta ja se on normaali kuten henkilöautoissa ja se toinen on se puuhapiuha ja johdon pää olis valkoinen tai vihreä yleisimmin. Siihen saa kaikkea muuta, perävaunun pakkivalot yleisimmin sen kautta. Muitakin toimintoja ovat asentaneet.
Avatar
setrailija
Rattiamiraali
Viestit: 296
Liittynyt: 20 Marras 2008 11:56
Truck: M-B 416
Location: Joutseno

Re: Perän pistokkeet

Viesti Kirjoittaja setrailija »

Moi
Voi olla 12 voltin linja toisena. Miulla oli setrassa valmius 12v.
Aina kylähulluja autetaan jos Itä-Suomessa pelit reistaa. Tai jos tarvii nopeudenrajoittimen todistuksen.
+358440422887
man123
Kippari
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Syys 2014 13:19
Truck: -
Location: tuusula

Re: Perän pistokkeet

Viesti Kirjoittaja man123 »

1. Jos paineilmaliittimet kaksi erillistä kouraa, punainen juu jatkuva ja keltainen ohjauspaine. Jos liitin on duomatic, on jatkuva putki kytketty vasemman puoleiseen (kuljettajan puolelle) reikään. Oletuksena että duomatikin vipu osoittaa ylöspäin. Duomatikissa myös lukee 1 emercency (jatkuva) , 4 service (ohjauspaine). Jos poistat kourat tai duomatikin, on molemmat putket tulpattava, ei saa yhdistää.

2. Liitin jossa kaikki piikit uroksia on varsinainen valopistoke, toinen (jossa maa on naaras) on lisäpistoke jossa peruutusvalot ja kaikki muut lisä-ja työvalotoiminnot. Googleta ISO1185 (N) ja ISO3731 (S) Niin saat lisätietoa johtojen paikoista. Molemmat 24 volttisia.

3. Ei häiriinny, kun vaan johdot eivät osu toisiinsa eikä runkoon. Kutistesukka kuulostaa hyvältä.

4. Natopistoke voi olla syöttänyt esim. perävaunun perälautanostinta tai jotain.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Re: Perän pistokkeet

Viesti Kirjoittaja B9M »

Kiitoksia vastauksista!
Abs johto lyheni melkeen hyttiin asti ja liimavalla kutistesukalla tulupattu.
Valopistoke ja lisäpistoke maksoi Skuballa peräti 12€ :lol: Pysyköön perässä vähemmän hapettuneina.
Duomatic perässä on eikä epäselvää :oops: enää kummassa paine on.
T. Ari
#048
Vastaa Viestiin