Ctek

Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Ctek

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Nuilla voi yksittäisiä akkuja latailla mutta jos sarjassa olevia akkuja (24V) meinaat jatkossa latailla, niin mikään nuista (12V mallista) ei ole hyvä. Nuo elvyttelytoiminnot on "kivoja" mutta ei ne kuollottua akkua eloon saa, jos joku kenno on pimeä niin kuin monesti niin se on kaput ja sille ei vain voi mitään. Tuohon hintaan ku vähän lisää niin saa invertterin laturilla, tai jopa halvemmalla kun tämän "kunnollisen laturin": http://www.tarvikkeet.fi/tuote/10740/ct ... -mxts70_50
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Mulla on Ctec MXT 14000 24V laturi kiinni koko ajan. Ihan ongelmaton sekään ei ole, takuuseen vaihdettu kaksi kertaa ja nyt kolmas laukoi vikavirtaa syksyllä mutta nyt taas toimii hyvin.

Ehken kasaisi monia laitteita erikseen vaan laittasin yhdistelmäinvertterin. Tahtoo noita latureita ja muita leluja kertyä, lisäksi on järeä muuntajamalli, tarvitaan lähinnä vain silloin kun ladattava akku on nolla volttia
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Zippo
Rattiamiraali
Viestit: 359
Liittynyt: 09 Touko 2010 20:09
Truck: Scania K113 Falcon
Location: Kouvola

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Tuohon hintaan ku vähän lisää niin saa invertterin laturilla, tai jopa halvemmalla kun tämän "kunnollisen laturin": http://www.tarvikkeet.fi/tuote/10740/ct ... -mxts70_50
Mulla taitaa olla just tuollain risana, kaveri anto mut ei oo viel vikaa löytynyt..
Hexte
Rattimajuri
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Tammi 2009 16:49
Truck: Scania bf110 Wiima
Location: Joroinen

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Hexte »

Meillä on keltasessa bussissa 12 voltin 340 Ah hupiakusto ja sitä lataa aina maasähkö kytkettynä tuo Ctek MXS 25000. Ei ole ollut laturissa valittamista, hyvin on pelannut. Muistelen siinä olleen jopa 5 vuoden takuu..? Laturia voin kyllä sinänsä suositella, mutta jos nyt oisin järjestelmää kasaamassa niin tulisi Reddevililtä invertteri/laturi-yhdistelmä tähänkin. Miksikö? No, se ensimmäinen halpa invertteri on nyt rikki..
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Tässä oikeastaan haussa laturi yhtä akkua kerrallaan lataamaan.
Siis ei bussiin laitettavaa laturia haeta.
Tohon 7 malliin sais 5v takuun ja vastaavasti isompiin vain 2v :roll:
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja motoku »

muutaman vuoden ollut 7ah ctek mxt7.0 tai jotain sinne päin. bussin, henkilöauton, ruohonleikkurin ja skootterin akkuja lataillu ja kunnostellu.

hintasa on haukkunu. silloin nää makso 130€ tietämillä. kierrätysakkuihin saa usein sen verran elämää, että pärjää. ei tuokaan oikosulku- eikä jäätymisestä johtuvia mekaanisia vaurioita tietenkään korjaa. uuden akun olen ostanut viimeksi 2007. sen jälkeen on menty tällä.

tyhjää akkua tämä ei älyä eikä tykkää ulkosäilytyksestä. sisältä kun vie töihin niin toimii.
tavoitteena oli kaikkien taloutemme akkujen lataus. vähän lujilla tämä on bussin 230ah akkujen kanssa mutta iteppä on laturiksi ryhtyny.
Avatar
kulkuri
Kansleri
Viestit: 1280
Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja kulkuri »

Eli 180 stä lataa vissiin vielä ihan ok :?:
ainakin lupaavat :roll:
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Iski »

On siinä se lumihiutale mode, sillä voi ladata talvella ulkona olevia akkuja.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
motoku
Ajoneuvos
Viestit: 623
Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
Truck: scania k114 carrus
Location: uusimaa

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja motoku »

Siis tää mun Ctek menee jotenkin, ilmeisesti kuurasta tms sekaisin, jos sen jättää vaikka bussin sivulootaan eikä vie välillä sisälle. Vaikka on ip63 että pitäis periaatteessa kestää pölyä ja jopa hieman roiskevettä.

laturissa on agm/hiutaleasento kylmiä akkuja varten. Joo ja lataa ja kunnostaa tämä myös ne 230ah akut. Vie vaan pari vuorokautta ja onhan lämmin laturi kun homma on valmis.... siitä päättelin että taitaa aika kova operaatio olla.

Muista älylatureista ei ole kokemusta. Ctek oikeasti parantaa huonon akun kuntoa. Ei ihmeisiin pysty mutta 10-20% kapasiteettilisäys lienee reaaliteetti ja melko monestihan se riittää
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Iski »

Cetek myös jatkaa lataamista sähkökatkon jälkeen, jotkut muut vastaavat älylaturit ei, vaan pitää käydä uudelleen painamassa nappia, meillä joku pieni cetek lataa 12 v hupiakkua jonka takana on painevesipumppu ja jotain led valoja, isompia hupiakkuja (4 kpl 6 v/300 ah) hoitelee verttilaturi.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Wonderi
Ajoneuvos
Viestit: 921
Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Location: Nokia

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Wonderi »

Mulla on pieni Ctek ollut ulkona kylmässä monta talvea pitämässä kesäauton akkua pirteänä. Toimii. Sitten jos on laturi ollut irti molemmista päistä eli akusta ja pistorasiasta niin pitää muistaa painaa nappia, kyllä senkin muutaman pettymyksen jälkeen oppii muistamaan.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Benton kopiossa on sama toiminto. Jatkaa katkon jälkeen samasta mihin jäi.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Rosvolinna kirjoitti:Benton kopiossa on sama toiminto. Jatkaa katkon jälkeen samasta mihin jäi.
Ai jatkaa? Mulla on henkilöautossa pieni Benton eikä se jatka.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

Lahti32 kirjoitti:
Rosvolinna kirjoitti:Benton kopiossa on sama toiminto. Jatkaa katkon jälkeen samasta mihin jäi.
Ai jatkaa? Mulla on henkilöautossa pieni Benton eikä se jatka.
Mut se ei ollu Bentonin kopio =) Benton vaatii tosiaan napin painamisen, einakin tuo pieni tänään viimeksi vaati ku tukatossa kävin kurkkaa...
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja pelti »

mulla
Benton automaattilaturi BX2 12V/7A 24V/3,5A

se starttaa automaattisesti, Mä siitä nypin piuhaa pois ja päälle, enkä koskaan mitä näppyöitä hiplaile. Aina on akku täynnä :)
peltiliiteri.com
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Ctek

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Tuo Benton on BX-2. Se jatkaa katkon jälkeen automaattisesti. Röllissä tuo on 12v vesipumppu- ja ledivaloakkujen laturina. Sitä saa virtansa verkkovirtainvertteriltä. Puskaparkissa nappaan tokkelin seinästä ja pidän 12v akun irti muista hupisähköistä, jotta vertti saa levätä. Ajossa ja kotipihassa tökkään pistokkeen takaisin ja sykli jatkuu. No problem.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Vastaa Viestiin