Olen ajatellut rakennellut sähköjä seuraavasti:
3x2,5mm4 mmj kaapelia. 2 kpl automaattisulakkeet "omassa kotelossa."
Maadoitetut pistorasiat oleskelutilaan / tavaratilaan.
Asianmukainen virransisääntulo auton ulkoseinään, kuljettajan puolelle.
Tarkoitus käyttää tulevaisuudessa maasähköä. (Siniaalto invertteri on ajatuksissa
ostaa.)
Lisäksi on tarkoitus muuttaa auton alkuperäisiä tavaratilan sisävaloja siten että joku asian
osaava poistaisi / muuttaisi ajastimen joka sammuttaa valot tietynajan päästä automaattisesti.
Eli muuttaa käyttö käsikatkaisin käytöksi. ( Led-valot)
Lisäksi: Auton "oma akku" on 90 AH. Ei varmaan liene virhe asentaa yksi lisä akku 110 AH?
Kaikki edellä esille tulleet sähköön liittyvät asiat sijoitan yhteen paikkaan.
Millaisia ajatuksia teillä on projektini turvallisuudesta? Rakentaminen tapahtuu Viron lakien
mukaan.
Poikkeaa saamieni tietojen mukaan "aika paljon" Suomen lakipykälistä.
" Täällä Virossa saa tehdä lähes mitä vaan, kun vain toteutukset todetaan katsastuksessa
turvalliseksi ja lailliseksi." Sitä mitä asiaan vihkiytyneet totesivat suomalaisten rakentamisen
helppoudesta, en halua tuoda esiin.
Pyydän mielipiteitä seuraavasta:
-
- Kokenut kuljettaja
- Viestit: 102
- Liittynyt: 27 Joulu 2013 21:01
- Truck: Ford Transit tdci
- Location: Estonia
Pyydän mielipiteitä seuraavasta:
- Addiktio -
Re: Pyydän mielipiteitä seuraavasta:
Kannattaa käyttää monisäikeistä johtoa mielummin. Suomessa se taitaa olla ihan vaatimuskin.
Purin tuosta omasta projektistani tänään joskus 80-luvulla tehtyjä MMJ johtoja. Ihan ehjiä olivat vielä.
Ei ne yksilankaisetkaan heti katkea kunhan kiinnittää niin etteivät pääse liikkumaan.
Sitten rakennusvaiheessa ajattelin ölfleksillä tai jotain sinneppäin rakennella uudestaan.
Purin tuosta omasta projektistani tänään joskus 80-luvulla tehtyjä MMJ johtoja. Ihan ehjiä olivat vielä.
Ei ne yksilankaisetkaan heti katkea kunhan kiinnittää niin etteivät pääse liikkumaan.
Sitten rakennusvaiheessa ajattelin ölfleksillä tai jotain sinneppäin rakennella uudestaan.