Sivu 4/4

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 08:41
Kirjoittaja eagless
Tuli mieleen noista agrikaateista ja niiden äänekkyydestä.

Agrikaatillehan voisi tehdä oman kotelon rahtitilaan jonka seinät sisältä päin vuoraisi äänieristys villalla?

Pakoäänet varmaan saisi hyvinki pieneksi tekemällä tehokkkaamman villavaimentimen ja jos mahdollista niin poistoputki liittää lopuksi vaikka vielä auton vaimentimeen?

Imuilma putkella auton imuilmakotelosta?

Toki jäähdytys ilma agrikaatille pitäisi järjestää auton ulkopuolelta ettei lämpene liikaa.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 10:48
Kirjoittaja leemu
Matkahuolto toi tännekin Timcon viikolla, vielä en ole ehtinyt edes pakettia avata.
Painoa tuntuu olevan niin, että ei sitä hirveästi retuuttaa viitsi. Paikkaa pitää autossa miettiä, takana olisi tilaa mutta siellä on myös makuutilat joten ääni tulee ongelmaksi..

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 12:22
Kirjoittaja Rosvolinna
Pakoäänet saa kyllä kuriin jollain tarvikepakoputkihässäkällä. Polkupyörän sisäkumista voi rakentaa vaimennuskerroksen pohjaan. Joku oli muistaakseni sellaisten tehnytkin.

Mökillä kone kävi terassilla, joka on samaa runkorakennetta kuin mökki. Tärinä kantautui sisälle, mutta käyntiääni ei häirinnyt. Siirsin koneen pois terasilta, niin runkoäänet katosivat.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 13:49
Kirjoittaja leemu
Tämä on kyllä tosi hiljainen, kävisi vaikka tyynyksi jos olisi pehmeämpi.
Ei meinaan puhu mitään :|

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 14:07
Kirjoittaja Rosvolinna
Siellä on akun miinusnavan alla kaksi abicoa - molempien tulee olla kiinni...omassani ei meinannut toimia tuo sähkökäynnistys. Toisen abicon johto oli huonosti kiinni.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 14:42
Kirjoittaja leemu
Rosvolinna kirjoitti:
05 Tammi 2019 14:07
Siellä on akun miinusnavan alla kaksi abicoa - molempien tulee olla kiinni...omassani ei meinannut toimia tuo sähkökäynnistys. Toisen abicon johto oli huonosti kiinni.
Kiitos :D
Toinen liitin oli niin syvällä kumihupun sisällä, etten huomannut sitä lainkaan.
Nyt heräsi henkiin, tosin naruhommiksi meni. Ei riittänyt akussa potku käynnistämään.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 15:36
Kirjoittaja Rosvolinna
Se akku kannattaa ladata jollain irtolaturilla täyteen. On päässyt hieman kiinanmatkalla tyhjenemään.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 05 Tammi 2019 16:11
Kirjoittaja leemu
Rosvolinna kirjoitti:
05 Tammi 2019 15:36
Se akku kannattaa ladata jollain irtolaturilla täyteen. On päässyt hieman kiinanmatkalla tyhjenemään.
Juu, pistinkin älylaturin töihin heti.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 12:08
Kirjoittaja eagless
Onko kukaan testaillut noita halpoja diesel agrikaatteja joissa nappikäynnistys?

Kattelin niin jotain 600€ alkaa saamaan jotain 3kw vehkeitä.

Ois hyvä ku ei tarvis bensaa tankkailla vaan dieseliä suoraa tankista tai polttoöljyä erillisestä säiliöstä joka vois ruokkia myös lämppäriä.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 13:27
Kirjoittaja leemu
eagless kirjoitti:
13 Helmi 2019 12:08
Onko kukaan testaillut noita halpoja diesel agrikaatteja joissa nappikäynnistys?

Kattelin niin jotain 600€ alkaa saamaan jotain 3kw vehkeitä.

Ois hyvä ku ei tarvis bensaa tankkailla vaan dieseliä suoraa tankista tai polttoöljyä erillisestä säiliöstä joka vois ruokkia myös lämppäriä.
Eiköhän ne ihan toimivia ole, vaan metelin määrä on varmasti paljon huimempi kuin halvoissa bensaversioissa.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 13:58
Kirjoittaja eagless
Juu mutta tuntus että äänieristyksen voi tehdä paremman ku ei dieselit lämpene siihenmalliin ku pensa vermeet.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 19:37
Kirjoittaja Rosvolinna
Minulla on töissäni tuollainen 5k dieselaggre. Meteli on aivan kamala verrattuna bensakoneeseen. Pitää piilottaa todella kauas puskaan mikäli mielii esiintymislavan äänentoistosta kuulla yhtään mitään.

Syy dieselin valintaan oli polttoaineen paloturvallisuus. Joten tuo meteli on pienempi kiusa. Kuumana tuokin käy, kun ilmajäähdytteinen on.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 21:40
Kirjoittaja Jule
Pitäisi löytää jostain vesijäähdytetty aggre, niin sen voisi koteloida niin syvälle ette meteli kuulu.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 22:22
Kirjoittaja Rosvolinna
Uhraa jonkun 1,2 koneella olevan peltoauton - siinä se on valmiina peltisessä kotelossa ja pyörät alla.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 22:26
Kirjoittaja Wonderi
Rosvolinna kirjoitti:
13 Helmi 2019 22:22
Uhraa jonkun 1,2 koneella olevan peltoauton - siinä se on valmiina peltisessä kotelossa ja pyörät alla.
Eli kulkurin takapaksitallissa olevaan Smarttiin piuhat kiinni ja jatkopakoputki, ei pörise kovaa. Kai sinne saisi isomman laturinkin lisättyä.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 13 Helmi 2019 23:34
Kirjoittaja Rosvolinna
Ihan vakavissaan tuota joskus harkitsin eräälle vanhalle Nissan Sunnylle, mutta auto lähti kaverille käyttöautoksi - tuossa tallin edessä kaverini nakersi sen leimakuntoon viikossa ja ajoi sillä auringonlaskuun.

On tuossa yksi Pökötti, mutta siinä on liian hifi kone tuollaiseen projektiin. Pitäisi olla perinteinen kaasarikone ilman turhia sähköhärpäkkeitä. rautalangalla tehonsäätö samaan tapaan kuin kiinanaggreissa.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 15 Helmi 2019 05:50
Kirjoittaja Jule
Toisaalta käynnistysautomattiikka yms hilppeet on helpompia ruiskukoneisessa.. Tosin eipä tuo ruiskukoneinen auto nyt mitään rakettiteknologiaa ole, ainoa ylimääräinen kiemura modernimmasta moottorista tulee ajonestolaitteesta.

Tosin se pelkkä moottori ei vielä riitä, tarvitaan lisäksi se varsinainen generaattori. Jostain honkkarin affresta purettu 2,2kVA laite ei ole kovin järkevää pultata johonkin luokkaa 50kW polttiksen perään, vaan pitäisi jostain kehittää myös hieman järeämpi laite. Lisäksi se tarvitsee yksinkertaisimmillaankin systeemin joka toimisi niin että moottori pitäisi kierrokset jämptisti 3000rpm. Toinen vaihtoehto olisi tietysti jumalaattoman kokoinen vertti ja todella kovia virtoja antava 24V generaattori.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 21 Helmi 2019 20:36
Kirjoittaja Lahti32
Tilattiin tuohon tämän talven projektiin Panda vesijäähdytteinen generaattori. Istutamme sen 9700 NG keulaan vararenkaan paikalle ja laitetaan sille ilmajousitus. Vesikiertoputket eristetään ja eristeen alle paketoidaan lattialämmitys putki, esilämmittämään nesteen että varmasti käynnistyy myös talvella.

Etulattian alle kahdesta syystä. Helppo avattavan keulanmaskin takaa huoltaa ja pohjan puuttuessa ei synny kumisevaa kaikupohjaa. Jospa tämä olisi hiljainen.

Re: Aggregaatista asiaa

Lähetetty: 21 Helmi 2019 22:21
Kirjoittaja BussMAN
Lahti32 kirjoitti:
21 Helmi 2019 20:36
Tilattiin tuohon tämän talven projektiin Panda vesijäähdytteinen generaattori. Istutamme sen 9700 NG keulaan vararenkaan paikalle ja laitetaan sille ilmajousitus. Vesikiertoputket eristetään ja eristeen alle paketoidaan lattialämmitys putki, esilämmittämään nesteen että varmasti käynnistyy myös talvella.

Etulattian alle kahdesta syystä. Helppo avattavan keulanmaskin takaa huoltaa ja pohjan puuttuessa ei synny kumisevaa kaikupohjaa. Jospa tämä olisi hiljainen.

Tutkin vesijäähdytteisiä agrikaatteja, kohdalle osui venekäyttöön tehty malli ts pakokaasut oli vesijäähdytteiset ( merivesi
jäähdytti kaasut tais vaimentaakin ääntä) ei autokäyttöön soveltuva ja hintalappu veilopun (yli 13 t€)kiinnostuksen, mittojen mukaan se sopinut carrus 302 etulattian alle..

Panda ? mielenkiinnolla seuratataan asennuspaikan valintaa,ja jatkossa käyttökokemuksia..


http://youtu.be/5FKQbdpWlQc
tuo malli panda jäähdyttää pakokaasut vedellä, pakoputki on kumiletkua, ei sovellu autokäyttöön? Tarvii kertakäyttövettä