Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 20 Marras 2017 15:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 21:04 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 07 Heinä 2013 21:16
Viestit: 1119
Truck: Neoplan N214 SHD
Location: vantaa
Meillä pyörii lennokkikisoissa noita 2kwn kiporeita kavereillla 8 tuntia päivässä. Samat koneet on kestänyt jo vuosia. Samoin noilla ladataan treeneissä lennokkien akkuja. Hyviä kokemuksia kaikkiaan. Itellä 800w einhell, jolla myös käyttötunteja kohtuu paljon. Nytkin se rallatteli tuossa pihassa, kun viimeistelin bussin kyljestä tarrojen liimoja irti Bilteman 12v kiilloituskoneella. Se on vaivaton tapa saa 12 volttia :)

_________________
peltiliiteri.com


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 22:29 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Painaa sitten suhteelisen miehekkäästi eli edottomasti kannattaa ostaa tämä vetopyörällinen malli :wink:


Liitteet:
image.jpg
image.jpg [ 97.4 KiB | Katsottu 658 kertaa ]
Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 24 Loka 2013 08:15 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Viestit: 110
Paikkakunta: kaarina
Truck: scania carrus k113
Location: kaarina
Juu olis varmaan pitäny tilata tuolla kuljetuskärryllä. Täytyy varmaan viritellä se kiinni tuollaiseen "olutlava kärryyn" kai se tuon painon kestää jos monen olutlavankin.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 00:53 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3862
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Onko kellään kokemusta koteloiduista venemallisista vesijäähdytteisistä aggrekaateista?

Esim Lombardini 5kw metelöi vain 56dp. Luulisi noissa olevan vesipumppu ja termostaatti varalta; onnistuisikohan yhdistää lämminvesivaraajaan ja pattereihin jolloin tulisi sekä sähkö että lämpö samasta vekottimesta. Tekeillä vaihteeksi 9700 Volvo johon etsitään hiljaista, huom. Hiljaista generaattoria. Dometicin ja muut kalliit karavaanivehkeet papattaa saman mitä halpa kiinalainen.

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 09:13 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Lombardini ja hiljaisuus ei oikein mahdu samaan lauseeseen, dieselihän se on? Koteloitu kiinalainen ja sen päälle toinen pellikotelo jonka sisällä villa. Jäähdytys tulee ongelmaksi, kun ilmareijät johtaa äänen. Vesijäähy toimis kyllä varmaan varsin hyvin lämmnvaihtimen kanssa. Toki jos ajattelee että kone tuottaa vaikka sähköä 3kW, 30% hyötysuhteella, niin 7kW menee lämmöksi. Litralla pitäs siis tunti tulla tuollasta, sähköä ja lämpöä?

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 12:40 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 821
Location: Pirkkala
Tulisiko aggregaattia käytettyä niin usein ja paljon, että sillä on olennaista merkitystä lämmityslaitteena? 56dB on lämmityslaitteeksi aika paljon koko yön ja päivän kuunneltavaksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 18:47 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3862
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Ajattelin vain että koteloituna hiljainen ja vesijäähdytteinen helpompi koteloida. Pienin mahdollinen ilmoitettu melu lähtee näistä generaattoreista, alkaen 54dp. Lämmöntuotto olisi vain hyödyllistä plussaa.

Mutta onko kukaan tehnyt? Arvailla osaan itsekin enkä haluaisi laittaa kallista konetta joka olisi lopulta huono. Dometicin generaattori piti olla hiljainen mutta pyh, häiritsevä papatus ei kuulu luksusbussiin.

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 21:12 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Mä hommasin selliasen 56dB silent kompuran, jolla aion ovea ja keskuslukkoa käyttää parkissa. Kompura on nyt vaan auton sisällä lattialla, kun kummatkin ovet on auki jaitse seisoo ulkona siinäovien puolessa välissä, sen kompurn ääni peittyy käytännnössä tuulen suhinaan puissa. Kompura heitän vaan johonkin matkatavaratilaan, enkä eio sitä sen kummemmin edes eristää, ääni vaimenee riittävästi jo sillä että se on ruumassa.

Jos aggregaatti on oikeasti vain 56dB, niin eipä se pahemmin sisälle häiritse jos sen rakentaa ruumaan johonkin omaan koteloonsa joka tuulettuu ulos. Tuollaiseen marineagreen tosin täyttynee pakoputki lisäksi vaimentaa, orkkis systeemi lienee suoraan mereen, joka ei juuri änkkäreitä tarvii.

Jos se dometikki meuhkaa pääasiassa pakopukesta sen vaimentaminen lienee kohtuu vaivalla tehtävissä, mutta josääni tulee koneen mekaniikasta se onkin hankalampi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 22:59 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Käyttötarkoituksen mukaan, ehkä pikkukäytössä hiljainen bensa 4 tahti esim salkkumalli honda eu20i
sen voi nostaa autosta ulos jos ympäritön puolesta mahdollista ja jos tehot ei riitä eu30is malli tässä
sähköstartti ( taitaa saada kauko ohjaimenkin) mutta painoltaa jo sitä luokkaa ettei mielellään nostele
ilman apuvälinettä ulos ( suunnitteilla jokin kiskosystemi) Jonkin asteen paloturvallisuus riski jos käyttää auton ” tavaratilassa” ainakin bensa koneelliset.
Varmaan nestejäähd hiljaisempi ja jos pitkiäaikoja tarve lämmöntalteen otto järkevää ( lämminvesi/ lämmitys)esim lämmönvaihtimella niin erilliset nesteet tai jos boileri jossa ylimääräinen kierukka,
diesel ? bensa? kaasu? vaihtoehtoja löytyy.Amerikan malli nokassa ja kiskoilla ulos siirto käytön
ajaksi. Esim carruksen varapyöränpaikalle ei taida mikään malli sopia korkeudenpuolesta?

Lomaillessa mukava nauttia hiljaisuudesta öisin , oletan että nekin kaverit jotka työkseen ajaa
” rekkoja” ja nukkuu joissa kylmäkone ( kubolta) käy pään yläpuolella ja joskus raksuttaa scanian v8 alla paikkana huoltamonpiha jossa jatkuvaliikenne, nykyään kun ei väsymyksen johdosta parkkeerata
vaan piirturin tarvii lepoa.

Polttokenno laturit hintaa on, akkujen lataukseen, talvikäyttö?


Viimeksi muokannut BussMAN päivämäärä 15 Marras 2017 23:12, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Marras 2017 23:01 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
http://www.whisperpower.com/4/5/25/prod ... s-(low-rpm)/m-sq-6-marine.html 1500rpm 3-mukinen 51 dBA at 7 meters... Uskosin ku kuulisin. Toki tuossa 7m matkassa jo vähän vaimenee se 100dB. Etäisyyden kaksinkertaistaminen pudottaa tehon 1/4 osaan ja nelinkertaistaminen 1/8 osaan. Toimiston taustamelu on 50-60dB

Se silent kompurahan on sellanen pienituottonen tuhisija? Ei voi verrata hakkaavaan dieselmoottoriin, mutta niissäkin vaikuttaa sylinterien määrä ja varsinkin kierrokset, halvat kiertää aina 3000rpm.

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 16 Marras 2017 07:13 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1051
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
autopurkaamolta joku uus nykyaikaiken pikkudiesel mukaan ja se pyörittämään latureita mitkä työntää suoraan akuille virran ja invertteristä sisälle verkkoon. saa koteloitua. on hiljainen ja vesijäähdytetty.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 16 Marras 2017 09:29 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4204
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
wiima63 kirjoitti:
autopurkaamolta joku uus nykyaikaiken pikkudiesel mukaan ja se pyörittämään latureita mitkä työntää suoraan akuille virran ja invertteristä sisälle verkkoon. saa koteloitua. on hiljainen ja vesijäähdytetty.

Iso homma väsää, mutta on varmasti hiljasin ja kestävin ja halvin vaikka ostas koko auton. Tuo mun linkittämä pörinäloota bungaa jonku 6500€ =D

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com