Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 12 Joulu 2017 08:40

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 10:29 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
Mielessä pyörii aggregaatin hankinta ja vois aiheesta vähän vaihtaa ajatuksia :)
Ovatko akkulaturit kuinka tarkkoja virran laadusta? Kaikista halvimmat aggregaatit eivät tuota käsittääkseni ihan puhdasta siniaaltoa mutta riittääkö sen laatu akkulaturille?
Oma ajatus oli käyttää aggregaattia lähinnä akkujen lataamiseen ja varsinainen käyttösähkö tulee invertteriltä. Tällöin myös aggregaatin ei tarvitsisi olla kovinkaan tehokas vaan joku 1.5-2kw "salkkumalli" voisi olla olla sopiva. Ne ovat käyntiääneltään hiljaisia ja muutaman tunnin käyttöaika päivässä riittää varmasti pitäään akut toimintavalmiudessa normaalileirinnässä. Kahvinkeiton ja ruuanlaiton aikana agreegaatin voisi pitää päällä jolloin virtapiikki kohdistuisi aggregaatin bensatankkiin eikä akkuihin :)
Viimeisen haasteen asettaa nuuka luonne, hinta pitäisi olla alle 500€ jolloin hondat ja diesel koneet ovat liian kalliita :lol:
Olisiko foorumilla hyviä suorituksia?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 12:49 
Rattimajuri

Liittynyt: 20 Elo 2008 18:08
Viestit: 222
Truck: volvo b10m
Location: karkkila
suosittelen unohtamaan halvan ratkaisun.
ainakin motonetista ostettu 5kw 3vaihe diesel toimi sen nelisen tuntia, jonka jälkeen sähköä ei tullut.
aiheuttaa ikävyyksia keskellä metsää, kun pitää lähtea metsästämään uusia sähkönsaantilaitteita.

_________________
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 13:15 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
jeepster kirjoitti:
suosittelen unohtamaan halvan ratkaisun.
ainakin motonetista ostettu 5kw 3vaihe diesel toimi sen nelisen tuntia, jonka jälkeen sähköä ei tullut.
aiheuttaa ikävyyksia keskellä metsää, kun pitää lähtea metsästämään uusia sähkönsaantilaitteita.

Siinäpä se onkin, näyttää siltä että isommat ja kalliimmat koneet ei ole juuri sen varmempia kuin halvatkaan. Mutta 2000eur konetta ei missään nimessä kannata tällä käyttömäärällä hankkia. Halvin Hondakin on jo 990eur ja se on alle kilovattinen, ammattikäyttöön voisin investoidakkin mutta ei näillä käyttötunneilla.
Ajattelin mennä riskillä ja hankkia halvan, ristiä sormet ja toivoa että saan hyvän kappaleen :lol:
Esimerkiksi tällainen http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=28/93


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 14:10 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 18 Loka 2005 08:54
Viestit: 2390
Paikkakunta: Jokela
Location: Jokela
Member id: 015
Meillä rouskuttaa kanssa joku "halpismerkki" ja on jo kolme kesää laulanut iloisesti sähköä :D no eipä sitä ole tietty käytetty kun joitain tunteja kerrallaan :wink: paitsi toissa talvena kun oli valtakunnan verkko pimeänä, niin joutu jauhaan yhtäsoittoa 30h :shock: että pysy kotona noi kylmälaitteet päällä :lol:

_________________
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 15:33 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007 18:03
Viestit: 1735
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa
Täältä tilasin oman: http://www.glanspower.fi/tuotteet/31

Oli Sähköstartilla oleva sellainen 2,2kw, mutta ei näytä olevan enää... olisko hinta ollut 295?


EDIT: olihan se siellä, ei vaan ole pyörät alla minulla (eikä tulekkaan, on lisävarusteena): http://www.glanspower.fi/tuote/7

_________________
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 17:32 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
only4pro kirjoitti:
Täältä tilasin oman: http://www.glanspower.fi/tuotteet/31

Oli Sähköstartilla oleva sellainen 2,2kw, mutta ei näytä olevan enää... olisko hinta ollut 295?


EDIT: olihan se siellä, ei vaan ole pyörät alla minulla (eikä tulekkaan, on lisävarusteena): http://www.glanspower.fi/tuote/7

Oletko kokeillut akkulaturia, lähteekö lataamaan akkuja? Entä muita herkkiä laitteita? Ei ole ns. invertterimallia joten sähkö ei ole varmaankaan täysin puhdasta mutta onko liikaa kanttia, vaikea sano kokeilematta.
Itse asiassa ihan hyvä vaihtoehto, hinta on ok ja sähköstartti vähentää nykimistä :)


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 18:07 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3876
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
haaveilija kirjoitti:
Ajattelin mennä riskillä ja hankkia halvan, ristiä sormet ja toivoa että saan hyvän kappaleen :lol:
Esimerkiksi tällainen http://www.tehopekka.fi/tuotteet.html?id=28/93


Minulla on juuri tuollainen :D . Pörrää 12 tuntia tankilla. Hommasin tuon Jukolankujan Tokmannilta 199 eurolla ja kyllähän tuo nyt on pelannut. Jokin hämminki siihen tuli heti eka tankilla; Asensin aggrekaatille äänieristyslaatikon joka hiljensi konetta merkittävästi. Sitä varten rikastin täytyi muuttaa vaijeritoimiseksi etupaneeliin (vaijeri Biltemasta) sekä käynnistysnaru myös etupaneeliin kun laatikko peitti sen. Sitten pakoputkelle reikä ja ilmapuhaltimelle myös, (moottoritilan tuuletin 12V, oy piltema ab) ja sen virtajohdot 12V ulostuloon jottapa kun kone käy niin samalla tuulettaa. Mutta kun ensimmmäinen tankillinen loppui, oli puhallin mykkä, eikä 12V jännitettä enää tullut. Puhallin haisi niin kärynneelle että se piti takakontissa kuljettaa takaisin myyjäliikkeeseen joka ystävällisesti palautti rahat. Heti tuon jälkeen tuulettimen myytävä malli vaihtui toiseen, oli kaiketi aika heikko esitys :lol: Parin tankin jälkeen ei lähtenyt kylmänä millään käyntiin ennenkuin ostin uuden tulpan. Näiden vastusten jälkeen kone on pelannut moitteetta aina kun tarvii, uutena vuotena vedettiin pakkasesta käymään, kolmannella lähti. Luovuin tuosta laatikosta ja rakentelin sellaisen lavan Volvon konehuoneeseen jossa se on riittävän hiljainen, onhan siinä konehuoneen katossa äänieristeet valmiina. Tuo äänieristelaatikko joutaa jos tarvit sen.

Itse sähkö on kai riittävän hyvää, ei kai pyörivässä generaattorissa kovin huonoa voi edes olla :?:

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 19:50 
Rattimajuri

Liittynyt: 20 Elo 2008 18:08
Viestit: 222
Truck: volvo b10m
Location: karkkila
pyörivassä generaattorista tuleepi aina jonkinsuuntaista siniaaltoa. kanttiaaltoa tulee kun tehdään invertterillä tasajännitteestä vaihtuvaa.
kyse onkin tasalaatuisuudesta, pysyykö taajuus ja jännite oikealla alueella.

Kaverin mielestä loistelamppu ja jääkaappikuormaan, onko nyt induktiivista vai mikä sana se on, ns. ei vastuskuormaa, kannattaisi kytkeä kondensaattori rinnan kuorman kanssa. tasoittaisi jotenkin kuormitusta.

_________________
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 12 Touko 2009 20:37 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
jeepster kirjoitti:
Kaverin mielestä loistelamppu ja jääkaappikuormaan, onko nyt induktiivista vai mikä sana se on, ns. ei vastuskuormaa, kannattaisi kytkeä kondensaattori rinnan kuorman kanssa. tasoittaisi jotenkin kuormitusta.

Siksi ajattelinkin ladata sillä akkuja. Autossa on 10A C-tek ja 12A automaattilaturi. Aggregaatti nykäistään käyntiin kun virta alkaa akuista loppumaan jolloin nuo kaksi laturia painaa yhdessä ehkä sen max. 10A. Ja muutenkin akkulaturin kuormitus olisi aika tasaista, verrattuna mikroihin yms. sähkövempeleihin.

Mulla on sille jo erinomainen paikkakin mietittynä, konehuoneestä siirtyi jätesäiliö uuteen paikkaan joten sen rungon päälle on helppo istuttaa aggregaatti, konehuoneen eristeet pitää isommat mölyt ulkopuolella ja tukevaan runkoon voi laittaa vaikka 4kpl isoja moottorityynyjä joiden varaan aggregaatti asennettais. Ei pitäisi tulla silloin resonointia rungonkaan kautta kovin paljon.

Lahti32 kirjoitti:
Hommasin tuon Jukolankujan Tokmannilta 199 eurolla ja kyllähän tuo nyt on pelannut.

Pitääpä käydä Jukolankujalla jo vaikka huomenissa... :lol: Laatikkoa en taida alkaa värkkäämään, koitetaan ensin ilman.
Netissä surffailin niin aika moni kertoi että noihin kiinalaisiin joutuu vaihtamaan tulpan heti alkuun, sen jälkeen kuulemma pelaa.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 14 Touko 2009 14:00 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
only4pro kirjoitti:
Täältä tilasin oman: http://www.glanspower.fi/tuotteet/31
Oli Sähköstartilla oleva sellainen 2,2kw, mutta ei näytä olevan enää... olisko hinta ollut 295?

Ei ollut Tokmannissa enään myynnissä joten tilasin tuon Glanspowerin, pitäkää peukkuja että tulee "keskiviikkokappale" :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 14 Touko 2009 14:20 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Viestit: 1242
Paikkakunta: Kokkola
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Omassa on 2,5kW kiinalainen pultattu kiinni takapaksin lattiaan. Suoraansanottuna käyttökelvoton. Ei myllyssä mitään vikaa, mutta pakokaasut tahto pukata aina sisään :twisted: . Tosin pakoputkena vain irroitettava letku, eli helppo suunnitella paremmaksi. Pakokaasuja tuottaa joka tapauksessa.
Kannettava salkkumalli tulee seuraavaksi. Saapahan sen aina tuulen alapuolelle. Salakalliossa voin ruuvata irti 170€. :wink: Eikä ole pyörinyt kun n2h :shock: Tv. Ari

_________________
#048


Viimeksi muokannut B9M päivämäärä 14 Touko 2009 19:40, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 14 Touko 2009 18:11 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3876
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
Kyllähän paras sijoituspaikka aggrekaatille on lähimetsässä oleva oja tai kuoppa :wink: Kantaa parin pitkän kelaroikan päähän pörisemään niin ei kuulu eikä haise yhtään. Saisi niissä muuten olla vähän renkaita alla, nuo pienetkin aggrekaatit ovat pahimmoilleen raskaita yksin siirrellä. Koska aina ei viitsi kantaa niin siitä syystä rakensin vain irtolavan konehuoneeseen jossa se voi käydä ja savut tuulettuu auton alta pois, yleensä etupihan puolelle :( Pohjalle laittelin kylmämiesten käyttämää 19mm armaflex solukumimattoa jonka päällä aggrekaatti "ui" Yritin laittaa kuvaa asennuksesta galleriaan mutta se kuva on liian iso.

Yllättävän vähän muuten aggrekaattia tarvitsee invertterillä varustetussa autossa.

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 14 Touko 2009 18:56 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007 18:03
Viestit: 1735
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa
haaveilija kirjoitti:
Netissä surffailin niin aika moni kertoi että noihin kiinalaisiin joutuu vaihtamaan tulpan heti alkuun, sen jälkeen kuulemma pelaa.


Pitää kokeilla, ei tahdo lähtee tämä minun kappale sähköllä aina käyntiin, sit kun nykäsee narusta niin lähtee ekalla.

Ai niin, toi glanspowerin laitteet EI sisällä starttiakkua

_________________
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 14 Touko 2009 21:19 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Viestit: 3876
Truck: Volvo B58 Lahti32
Location: Lumijoki
only4pro kirjoitti:
Ai niin, toi glanspowerin laitteet EI sisällä starttiakkua


Samaa ihmettelin että mihin se akku edes sopii tuossa koneessa? pitääkö olla erillinen ulkopuolinen akku siis vai miten tuo on ratkaistu? Olkaapa myös tarkkoja että ostamanne aggrekaatti sisältää MOOTTORIÖLJYN, omassa ei ollut

_________________
Jäämeri Express


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Touko 2009 00:28 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 01 Heinä 2007 18:03
Viestit: 1735
Truck: Volvo B58 Falcon 430
Location: Loviisa
Lahti32 kirjoitti:
only4pro kirjoitti:
Ai niin, toi glanspowerin laitteet EI sisällä starttiakkua


Samaa ihmettelin että mihin se akku edes sopii tuossa koneessa? pitääkö olla erillinen ulkopuolinen akku siis vai miten tuo on ratkaistu? Olkaapa myös tarkkoja että ostamanne aggrekaatti sisältää MOOTTORIÖLJYN, omassa ei ollut


Omassa tuli öljyt mukaan, ja ohjeiden mukaan piti koko litra kaataa sinne... eipä mahtunut kun n. ½ litraa niin tuli yli. Luin sitten ohjeet jollain toisella kielellä ja siellä olikin juuri se 0,4L tjsp.

Ja akku mahtuu tuonne taakse, tankin alle. joku moottoripyöränakku sinne menee, itse ostin biltemasta hyytelöakun, mutta joku mitta meni väärin ja ei mahtunut kunnolla, nyt makaa ja vähän tulee ulos siellä takana...

_________________
Tilausajot luotettavasti ja nykyaikaisella kalustolla.

www.charternyholm.fi


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Touko 2009 08:31 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 31 Heinä 2008 15:39
Viestit: 497
Paikkakunta: Oulu
Truck: Scania L94 Lahti 520
Location: Oulu
Member id: 144
only4pro kirjoitti:
Ai niin, toi glanspowerin laitteet EI sisällä starttiakkua

Pitääpä käydä omalla "akkutukkurilla" eli raskoneen romuakkulaatikolla joskos sieltä löytyis sopivan kokoinen, luulisi k-a:n akulla kärsivät agrea hetken starttailla :lol:
Sieltä muuten löysin auton hupiakutkin ja toimivat täysin moitteetta, 4kpl vartan 170ah akkuja :D


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Touko 2009 13:10 
Rattimajuri
Avatar

Liittynyt: 16 Elo 2005 07:37
Viestit: 198
Paikkakunta: Pudasjärvi
Truck: Volvo B10M, Wiima353
Location: Pudasjärvi
Täällä sama isojen akkujen hankintakanava(Vianor)... Siinä oma mielenkiintonsa ja ammattikäyttäjät yleensä uusaa aina molemmat akut vaikka toinen vielä kunnossa. Ja sieltä voi ottaa koekäyttöön ja jos ei pelitä, kokeilee toista. Nyt on kaksi 170Ah:n akkua testattuna varalla. Jatkossa katson nämä isot akut aina ensin "kierrätyslaatikosta". Säästyy uusien akkujen rahat dieseliin...
Mulla halvin aggrimalli 850w, iso laturi hyvin lataa sen perässä. Latausvirtamittarin viisari heiluu aggrin kierrosten vaihtelun mukaan, mutta siinähän tulee samalla sitä "sykliä"... Aggri on mukana vaan ihan poikkeustilannetta varten, liikkeelle pääsyn varmistuksena. Ei sitä 2-tahtista viitsi naapurisopujen vuoksi käryyttää muuten kuin pakon edessä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 15 Touko 2009 13:41 
Rattimajuri

Liittynyt: 20 Elo 2008 18:08
Viestit: 222
Truck: volvo b10m
Location: karkkila
B9M kirjoitti:
Omassa on 2,5kW kiinalainen pultattu kiinni takapaksin lattiaan. Suoraansanottuna käyttökelvoton. Ei myllyssä mitään vikaa, mutta pakokaasut tahto pukata aina sisään :twisted: . Tosin pakoputkena vain irroitettava letku, eli helppo suunnitella paremmaksi. Pakokaasuja tuottaa joka tapauksessa.
Kannettava salkkumalli tulee seuraavaksi. Saapahan sen aina tuulen alapuolelle. Salakalliossa voin ruuvata irti 170€. :wink: Eikä ole pyörinyt kun n2h :shock: Tv. Ari


kuulostaa siltä et kannattaa tulla hakeen pois? :shock:

_________________
"se on polttoainekäyttöinen lisälämmitin"


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 22 Touko 2009 19:00 
Tosi harrastaja
Avatar

Liittynyt: 07 Huhti 2009 21:27
Viestit: 35
Truck: scania kutter clippe
Location: uusikaupunki
Member id: 97
kannattaa katsoa kone.clanssin sivuilta ostin itse 5kw bensa makso 395e diesel 595 itse päädyin bensaan hiljaisempana.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 09:16 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Viestit: 113
Paikkakunta: kaarina
Truck: scania carrus k113
Location: kaarina
Onko jollain kokemuksia tuosta kipor 2600ig salkkuagregaatista. Miten pelannut jne..eillen laitoin tilaukseen. Savenmaalla 521€ tarjouksessa wink


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 10:19 
Tosi harrastaja

Liittynyt: 19 Helmi 2013 07:20
Viestit: 35
Truck: MB-609 Kasten
Location: Tammela
En tuosta 2600W agregaatistya ole kuullutkaan. Kuitenkin Kiporin 2000w pelittää tosi hyvin ja hintakin oli 399,00€. Hyvä ostos mielestäni.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 10:59 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 12 Marras 2011 10:19
Viestit: 113
Paikkakunta: kaarina
Truck: scania carrus k113
Location: kaarina
Savenmaalta ja kärkkäiseltä ainakin löytyy näitä. Taitaa olla isoin ns.salkkumalli kiporilta?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 11:45 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2011 02:46
Viestit: 1248
Location: etelästä lähtenyt ...matkalla pohjoiseen
Kipor 2600 ihan ok laite :arrow: paitsi 2 kertaa jo bensat öljyjen seassa :!:
Seuraava aggrekaatti tulee olemaan honda tai yamaha !
Kuunneltu ääntä ja melkein voisi tyynyksi laittaa :lol:
Joo maksaa mutta varmaan sykkii seuraavat 20 vuotta mennen tullen eli sijoitus on hyvä.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 19:19 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 11 Helmi 2009 15:41
Viestit: 122
Truck: Scania BF 86 S
Location: Ikkala
Member id: 84
Hommasin vuosi sitten tuon Kiporin 2600i. Ollut kerran tosi käytössä puskaparkissa. Ei liikoja melua...yöksi kyllä sammutin, kun oli auton vieressä. Painoa sen että en puhuis kannettavasta vaan raahattavasta. Hyvin on aina lähtenyt tulille...kerran kuussa käyttänyt. Sellainen ilmiö siinä on, että korkissa on ilmaventtiili, joka ei toimi. Eli pitää käyttää korkki hieman raollaan, muuten loppuu pensa koneesta.

_________________
Scania BF 86 S -78 Hetku Sininen


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Aggregaatista asiaa
ViestiLähetetty: 23 Loka 2013 20:55 
Rattimajuri

Liittynyt: 09 Heinä 2013 12:37
Viestit: 208
Location: Taivalkoski
Iltaa. Minullakin sähkö suunnittelu sisuun ajankohtasta .Siinä on maa sähkö asennettu joka kytketään 16 A pyöreään kolmivaihe roikkaan.On siinä invetterikin josta on johot irrotettu akkuista,en vielä oo kokeillut kytkiä niitä paikalleen.Siinä on lämmitys sähkollä ja siksi varmaan voimavirta jotta voi jakaa useammalle vaiheelle.On siinä vepasto toisena lämmitysmuotona,jota en ainakaa vielä oo saanu syttyyn. Suunnitelmissa on laittaa toiset akut hupiakuiksi.Vieläkö PekuMan66 ja Haaveilia on akkuvarastolla ois tarvetta hupiakuille.Syksyllä ensimmäisillä kunnon pakkasilla on varmaan parasvalikoima.Ettäkä asu kovankaukana minusta.

Esa Ä


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com