kellään kokomuksia tosta bilteman 24v ylläpitoonkin käyvästä laturista.
näyttäs ainakin hintaansa(169)nähden varsin tehokkaalta 24v/28A??
kokemuksia bilteman laturista?
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: kokemuksia bilteman laturista?
Bilteman internetsivulta löytyy tieto että automaatti tilassa se lataa max 15 tunnissa akun ja lopettaa latauksen mutta se ei kerro mitä sitten tapahtuu.make78 kirjoitti:kellään kokomuksia tosta bilteman 24v ylläpitoonkin käyvästä laturista.
näyttäs ainakin hintaansa(169)nähden varsin tehokkaalta 24v/28A??
CTEC ja Waecon ja monessa muussa on ilmoitettu ylläpidon lataussyyklit eli miten se toistaa latauksen. Lataus alkaa uudelleen kun akun jännite on laskenut 12V/24V 12,9V/25,8V ja loppuu kun akun jännite on saavuttanut 14,4V/28,8V
Toiseksi jos tuo Bilteman laturi on muuntajapohjainen laturi niin se ei huomioi verkkovirran (230V ) vaihtelua vaan lataa sen suhteessa. Tämä sana Automaattinen lataus antaisi kuitenkin ymmärtää että se on elektroonisesti säädetty eikä verkkojännite vaikuttaisi lataustulokseen.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
-
- Kuski
- Viestit: 34
- Liittynyt: 05 Tammi 2008 20:55
- Truck: scania 110b vm70/ajo
- Location: tampere
- Paikkakunta: tampere
Re: kokemuksia bilteman laturista?
niin...tuli sitten kustannus syistä päädyttyä käyttämääm kahta 12v/22A einhel merkistä automaatti laturia.
laturithan on siis kytketty lataamaan kumpikin omaa akkuaan ja nyt kun joku varmasti kysyy että eikös nuo akut tarvitse erottaa toisistaan latauksen ajakisi niin vastaus on ei tarvitse vaan systeemi toimii aivan kuin 24v laturinkin tapauksessa mutta tämä on sikäli parempi systeemi koska lataus on yksilöllinen molemmille akuille ja pitää näin molemmat akut aina täydessä latingissa.
toinen laturi siis kytketään toisen akun napoihin ja toinen toisen. maata maalle ja plussaa plussalle.
laturithan on siis kytketty lataamaan kumpikin omaa akkuaan ja nyt kun joku varmasti kysyy että eikös nuo akut tarvitse erottaa toisistaan latauksen ajakisi niin vastaus on ei tarvitse vaan systeemi toimii aivan kuin 24v laturinkin tapauksessa mutta tämä on sikäli parempi systeemi koska lataus on yksilöllinen molemmille akuille ja pitää näin molemmat akut aina täydessä latingissa.
toinen laturi siis kytketään toisen akun napoihin ja toinen toisen. maata maalle ja plussaa plussalle.