VARO SILMIÄSI JA VAATTEITASI Varsinkin se valkonen töhnä niissä navanjuurissa on voimakkaasti syövyttävää
http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww. ... /934-1.pdf
Lisää akkuun
akkuvettä ennen latausta, mutta vain sen verran, että korkinreiästä näkyvät levyt juuri peittyvät n.10-15 mm lataa akut täyteen latausvirralla joka on n.Ah määrä/10, eli esim. 180Ah n.18A virralla, noin 2vrk=48h.Tarkista akkujen varaustila ominaispainomittarilla pitäis olla n.1,28 (joillain akkuvalmistajilla1,26.1,27).Pese ja kuivaa akut päältä, lämpimällä vedellä ja saippualla (3-5% natriumvetykarbonaattiliuoksella=leivinjauhe), myös se valkoinen töhnä irtoaa parhaiten lämpimällä vedellä,vesi kippoon ja kenkä sinne, voit myös kuivaan pintaan ruiskuttaa akkulakkaa.Asenna kaikkien akkukenkien alle huoparenkaat, ja niihin kuuluva rasva.Älä koskaan lyö akkukenkään, äläkä napaan, isku murtaa navan läpiviennin, ja happo pääsee akkukenkään. Säilytä akkuja viileässä paikassa,
täyteen ladattuna.Vältä akkuja asentaessasi asentamasta kiviä akun alle.Huolehdi, että maksimi latausjännite käytön aikana, akulta mitattuna, on yhtä 12v akkua kohti 13,8-14,2V.Kiinnitä akut huolellisesti.Seuraa vesimäärää säännöllisesti.
Älä lisää akkuun vettä kovalla pakkasella. Tyhjä akku myös jäätyy pakkasella, ja tyhjä akku sulfatoituu, molemmissa tapauksissa tuho on lopullinen.Täysi akku kestää maapallolta löytyvät pakkaset, joskin esim starttivirta pienenee. ÄLÄ KOSKAAN OTA KAHDESTA AKUSTA NS. VÄLIULOSOTTOA (12V) Tommosilla ohjeilla vois alottaa.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....