Olin lähdössä viikottaiselle ulkoilureissulle. Webasto ei lähtenyt tulille. Kuului ainoastaan pikku hurinaa ja sitten liekin kuva katosi ohjaimen näytöstä.
Ajattelin, että akku tyhjänä. Kokeilin kuitenkin uteliaana ihmisenä mitä auton start-nappulasta tapahtuu. Kone lähti savun saattelemana käymään. Heitin reissun ilman Webaa.
Palattuani kotiin aloin tutkia lämmittimen vikaa. Huoltomanuskan avulla tutkin kohta kohdalta. Aluksi mittasin tulojänniteen B-liittimestä. Kaikki OK. Liekinheitinpää irti ja tuvan pöydälle. Kaikki liittimet ja johdot mittaukseen. Kaikki Ok. Puhallinmoottori irti ja auki. Hiilet kunnossa ja pyöri irtoakulla. Ei helkutti... Nyt loppui usko.
Pakkohan siihen on sielu saada. Irroitin lähes jokaisen osan toisistaan ja niputin takaisin kasaan. Mistään ei löytynyt vikaa. Kaikki huoltomanuaalin "Yes"-kohdat täyttyivät.
Löin mötikän takaisin autoon ja laitoin johdot kiinni. Mittasin vielä kerran tulojännitteen 24 ja kilkkeet. Painoin ohjaimesta tulille. Sama kurnutus ja naksutus kuin aikaisemmin. Aloin jo epäillä ohjaimen toimivuutta. Annoin hyppylangalla käynnistyskäskyn = sama kurnutus - ei käynnisty.
Kävin kaikki syöttöjodon liittimet ja sulakkeet läpi. Joka paikassa täydet jännitteet. CRC/WD40 kylvetys hionnalla. Ei vaikutusta...Lievä frustraatio alkoi kalvaa otsalohkoa.
Lopulta päädyin vetämään akulta uudet syöttöjohdot suoraan Weba-lokeron sulaketaululle. Painoin ohjaimesta ja lämmitin alkoi toimimaan. Ilmeisesti alkuperäiset johdot ovat tiensä päässä. Pitää purkaa ne pois.
Oli miten oli - täytyy välillä olla tyhmä, ei kun päätä seinään. Kai siitä jotain oppii - Nyt ainakin tiedän mitä Webasto on syönyt tehtaalla
