Terveppäs terve vaan

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Elhenriko
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 05 Tammi 2019 12:57
Location: Loviisa

Terveppäs terve vaan

Viesti Kirjoittaja Elhenriko »

Nyt on iskennyt jokin kriisi ja kysyn nyt teiltä hulluilta.. Onko matkailuauto bussissa mitään järkeä? Se on iso, janoinen, kömpelö, iso, kallis laivapaikka, tietuukkeenna yms yms. Mutta aii prkl kuin on nyt jo niin lähellä että saa oma tientukkeen :)
Vähän on sama juttu kuin onko mitään järkeä laittaa v8 prätkään.. No ei mutta helvetin kivaahan se on.
Yritännyt tässä "stalkailla" mikä on paras volvo, scania, man,mb, kamaz tai sisu mutta sehän on ihan keltä kysyy näköiään??
Samoja vikoja eri paketissa vaan. Pidetään peukkuja että vkl kurvailen myös bussin kanssa.
Onhan näissä hyviäkin puolia minun mielestä SE että on iso, vähän kuin vierasmökki, janoisuus jaettuna maksajiin niin yllättävän pieni ( voihan priuksella ajaa mutta sinne ei mahdu 9 henkeä ja on tylsää), Turvallinen, tietyllä tavalla hienoja, ja ei joka pojalla ole asuntobussia.
Kätevä vehje sanoisin varmaan enemmän käyttöä kuin purjeveneellä :)
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Terveppäs terve vaan

Viesti Kirjoittaja AriW »

Terveppä terve. Järkee? No ei tiätenkää oo,mutta sitäki hauskempaa. Ei ne kulutukset nyt niin massiivisia oo etteikö rahalla selviäis,ja mittarilta saa lisää. Tietty harrastushan tää on,ja kaikki rahat näkyy menevän.
Merkkifanaattisuus on hieman pesiytyny tähänkin joukkoon,onneks aika vähän. Jos 80 luvun tuotos vielä liikkuu,jatkoajalla se tänäpäivänä kulkee kuitenkin. Ja ku ollaan porukassa jossain,ei onneks juuri ketään kiinnosta minkä tehtaan tekeleellä kukaki paikalle tulee. Kunhan tulee.
Kyllä se passeli keksintö löytyy,joskus yllättävänki helposti. Niin on mulle käyny aina,ja ikinä ei kuitenkaa ole mieleinen ollutkaan.
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1258
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Terveppäs terve vaan

Viesti Kirjoittaja Iski »

No tientukkeena ei kai tarvi olla paitsi jos haluaa ajaa hiljaa, mitä isompi niin enemmän tilaa porukoille ja tavaroille, kömpelö? no ei kyllä ole kun 12 m bussin ajaa marketin parkkipaikalle niin menee vaan 2 ruutua ja leirintäalueella sen pyöräyttää siihen mihin Dukatonkin, itse kun tekee saa juuri sellaisen kuin haluaa ja lompakko kestää ja ei sen tarvi olla heti valmis vaan aina voi rakennella ja parannella vuosin kuluessa, eipä ole sitten myöskään vapaa-ajan ongelmia ja saa naapurin joko kateelliseksi tai kiukkuiseksi (käyttelet vanhaa bussia aina sunnuntai aamuisin :shock: ) mäkin hommasin lisäksi vaunun jos vähän talvella retkuilis, no ei suostu vaimo siihen koteloon :roll: Kafi taitaa olla myynnissä :lol:
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Terveppäs terve vaan

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Niin ainahan se on suhteellista mikä on järkevää taikka tarpeellista. Kunnon rationalisti ostaisi itselleen hautapaikan ja maksaisi velat pois ja kuolisi terveenä. Näinhän se ei aina mene, joten voi sitä vaikka hommata bussin ja purjeveneen. Kumpikaan ei ole välttämätön ihmiseloon, mutta tuovatpahan kivasti puhdetta arkeen.

Käyttötunneille ei pidä laskea hintaa - romularppaaja ei laske harrastuksensa kustannustehokkuutta. Romularppaaja laskee hupiakunsa ampeeritunteja ja ostaa kylän vikkelägeelisimmän akun saadakseen muutaman minuutin lisää puska-aikaa.

Osta bussi ja mahdollisimman iso. Kaikki kysyvät paljonko se vie satasella? Vastaa vaan; paljon iloa se tuo satasella
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Terveppäs terve vaan

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Nythän niitä aihioitakin on reilummin tarjolla kun 21.1 alkaen saa 13m bussin rekisteröityä myös matkailu tai kuorma-autoksi.

Kömpelö? Tientukko? Minä oon ajellu Volvon 500hv busseilla eivätkä oikein nämä synonyymit sovi...
Tulevaisuus on sähköinen
Vastaa Viestiin