SFC karavaanarit

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa

Oletko SFC karavaanari?

Olen
20
57%
En ole
15
43%
 
Ääniä yhteensä: 35

Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

SFC karavaanarit

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Moniko kulkuri kuuluu SFC karavaanareihin? Olen miettiny kannattasko liittya jaseneksi... En ainakaa viela ole.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

#87038. Tv. Ari
#048
Avatar
KajNyy1
Vapaaherra
Viestit: 2415
Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
Truck: B10M, Ajokki 7000
Location: (Algarve Portugal)talvella
Member id: 061
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KajNyy1 »

Minulla on kaksi hyvää syytä kuulua heihin.
SFC-alueet ovat edullisia ja viihtyisiä olen pari viikonloppua per vuosi niillä.
Alennukset laivalipuista on merkittävä etu ja heidän lehtensä on hyvä :D
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
IRJA
Rattiamiraali
Viestit: 468
Liittynyt: 02 Helmi 2005 16:05
Truck: Hymer
Location: Sysmä

Viesti Kirjoittaja IRJA »

Olen ollut jäsen jo 80-luvulta saakka . 38514 . Hyöty on niin vaikeasti mitattavissa mutta paljon hyvää tietoa vuosien saatossa tullut ja varmaan rahallistakin hyötyä kun vaan useammin muistaisi kysäistä saavatko karavaanarit jotain alennusta , ainakin laivalipuissa on jotain :D ja ainakin kattava leirintäalue luettelo vuosittain
Pataässä
Kokenut kuljettaja
Viestit: 91
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:13
Truck: Scania Haldin Boxer
Location: Salo
Member id: 16
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Pataässä »

Olemme olleet karavaanareita jo 25 vuotta. Aikoinaan laivalippujen vuoksi liitytty. Muitakin etuja on. Nykyisin bussi säilytetään karavaanarialueella ja samaan hintaan saa kokotalvisen avantouinnin. Terveisin Pataässä
Avatar
TEVE 900
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Elo 2006 20:11
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja TEVE 900 »

Olen ollut jäsen vuodesta1984 jäsennumerolla 26499.Todella siistejä ja halpoja alueita ympäri suomea muistaakseni noin 63kpl.Jäsen maksu tulee jo kaasuhankinnoissa ainakin minulle takaisin.Hyvä lehti,kuten tuossa jo mainittiin ja paljon muuta hyvää,suosittelen.
Avatar
otto
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
Truck: Scania DS11
Location: säynätsalo
Member id: 59

Viesti Kirjoittaja otto »

muutama vuos on oltu mukana 99257
"Heelmä"scania Ds11turbo-74 ajokki 5000
pompo
Kippari
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Tammi 2006 22:31

Viesti Kirjoittaja pompo »

Ainakaan toistaiseksi ei kuuluta. Karavaanarien nurkkakuntaisuus ja keskinäinen nahistelu, sikäli kun se Etuteltan puheissa kuuluu, ärsyttää. Ainakin Tupperwarelle saa suurin piirtein samat alennukset Autoliiton jäsenenäkin.
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Etuteltan puheet on kiva palsta mutta voi saada sellaisenkin kuvan et karavaanarit tosiaan nahistelee aika paljon toistensa kanssa. Jos olisivat sovussa kuten kulkurit konsanaan niin liittysin heti. Tosin ei pida yleistaa liikaa, onhan heilla kymmenia tuhansia jasenia
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Matkamese
Ajoneuvos
Viestit: 799
Liittynyt: 19 Marras 2006 23:15
Truck: Haaveissa taas
Location: Kuusankoski
Member id: 065

Viesti Kirjoittaja Matkamese »

Jäsenenä vuodesta 2001 :)

Harrasteen ja ihan etujenkin vuoksi, vakuutusten alennukset on sen verran ettei jäsenyys maksa mitään ja jää vielä ylikin :D

Vaikka olin välillä ilman matkailuautoa niin olin silti jäsenenä, juuri tuon vakuutusedun takia.
Avatar
vjk55
Rattiamiraali
Viestit: 335
Liittynyt: 02 Huhti 2007 23:37
Truck: Volvo B58 lahti v.79
Location: Muurame
Member id: 093

Viesti Kirjoittaja vjk55 »

Kyllä jäsenenä olen ollut muutamia vuosia ja en ole tarvinnut
nahistella keneenkäänkanssa. Kai se nahistelu vähän itsestäkin riippuu ja Caravaanarihan on kaikkien kaveri. Hyvä lehti ja leirintäalue opas.
Volvo B58 Lahti 13 m. v 79.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

Vastasin ekaks että en kuulu :oops: mut nyt täytyy tunnustaa et taas kuulutaan :shock: eli liityin takas kun sai kerta vielä vanhan numeronkin :shock: :shock: ja nyt ollaan täällä kuninkaanlähteessä :shock: :D eli numerolla 61083 jatketaan taas :lol:
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
Avatar
MAN
Rattimajuri
Viestit: 213
Liittynyt: 16 Huhti 2006 00:08
Truck: Man
Location: Hartola/Hyvinkää/Mikkeli
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja MAN »

tottakai olen jäsen...... jos ei lehdellä muuta niin kissanhiekkalaatikon pohjalle.....:-)

PS. ihan kiva lehti ja hyvät leirit..... 2 olleena....:-)
*the* MAN
Kori : Niessman & Bischoff Clou Liner 1100 -89
Alusta : Man 8.170 FOC

Carthago E-Liner 55XL 2017
MB Sprinter 319 4X4 retkeilyauto
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Ollaan oltu jäseniä muutama vuosi eikä tulisi mieleenkään jättää jäsenmaksua väliin. Onhan tuossa Karavaanari-lehdessä myös paljon asiaa, jota voi soveltaa kulkuriin, ja tuo leirintäopas on mainio apuväline kotimaan matkaa suunniteltaessa. Lisäksi on hienoja alueita, kuten Kuninkaanlähde, joille ei pääse kuin jäsen. Tosin me pääsimme ekalla kerralla yöpymään, mutta käytiin seuraavana päivänä liittymässä jäseniksi Kankaanpäässä, isännän henkilöautolla :D , vieläkin kiitos hyvästä palvelusta. Ja vuorokausimaksuista saa selvää rabattia, kuten myös nestekaasusta yms.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Avatar
kuskinpoika sjostedt
Kuski
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Helmi 2007 12:11
Paikkakunta: Ulko-Hamina

epäjäsen

Viesti Kirjoittaja kuskinpoika sjostedt »

En ole jäsen, kun ei ole autoakaan, mutta paljon hyvää olen kuullut eduista. Ehkä suurin etu on se, että karavaanareiden omat leirintäalueet ovat HUOMATTAVASTI paljon siistimpiä kuin yleiset, isommat, joihin pääsee kaiken maailman lattialle paskojat... Takoitan lähinnä sitä, että ainakin yhteiset tilat, kuten WC:t, suihkut ja keittotilat ovat paremmassa kunnossa... (On myös omakohtaista kokemusta, ei tosin kulkurilla...)
Jonakin päivänä vielä...
Avatar
TEVE 900
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Elo 2006 20:11
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja TEVE 900 »

Tuosta karavaanarien nahistelusta.Niin kuten tuoll edellä joku totesi,että onhan siellä muutama jäsen enemmän.Näinhän se varmaan on,että kun on porukkaa enemmän,niin enemmän sattuu ja tapahtuu.Karavaanareita on todellisuudessa noin 300 kertaa enemmän kuin kykähylluja eli noin 60000kpl.Nahisteluun tietysti tarvitaan enemmän kuin yksi tyyppi ja mahtuuhan siihen lukuun jo pareja.Ei minun ole tarvinut nahistella mutta jos tahtoisin,niin tokkopa se helpolla onnistuisi,kun heittaisi naaman norsunv:lle ja kiukuttelemaan joka asiasta mita ovat talkoolla rakentaneet,että ei ole hyvä.
Avatar
TEVE 900
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Elo 2006 20:11
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja TEVE 900 »

Tuosta karavaanarien nahistelusta.Niin kuten tuoll edellä joku totesi,että onhan siellä muutama jäsen enemmän.Näinhän se varmaan on,että kun on porukkaa enemmän,niin enemmän sattuu ja tapahtuu.Karavaanareita on todellisuudessa noin 300 kertaa enemmän kuin kykähylluja eli noin 60000kpl.Nahisteluun tietysti tarvitaan enemmän kuin yksi tyyppi ja mahtuuhan siihen lukuun jo pareja.Ei minun ole tarvinut nahistella mutta jos tahtoisin,niin tokkopa se helpolla onnistuisi,kun heittaisi naaman norsunv:lle ja kiukuttelemaan joka asiasta mita ovat talkoolla rakentaneet,että ei ole hyvä.
Avatar
TEVE 900
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Elo 2006 20:11
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja TEVE 900 »

Olimpas näppärä,kun ensin ei löytynyt,niin sitten hätäsesti toiseen kertaan,ettei vain unohdu.
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Kipasin tuossa Rovaniemellä viikonloppuna ja kyllä suoraan sanoen kyrpi 100km pätkän kun nuo muovitötteröt surrasi edessä 70km/h vaikka olosuhteet, nopeusrajoitus ja tie olisi sallineet rivakemaakin liikkumista.

Joku "nero" hilasi vaunua selvästi alitehoisella matkailuautolla ja meno oli sen mukaista. Toinen viisas ajoi välissä olevan hlöauton kontissa ja sulki turvallisen ohitusmahdollisuuden tälläiseltä isolta ajokilta.

Kuva
Avatar
Tare
Kokenut kuljettaja
Viestit: 104
Liittynyt: 09 Syys 2006 21:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Tare »

Juu,tervetuloa vaan autonkuljettajien arkeen!!! :D :D :D Tämä sama tilanne kun on jokapäiväinen...
Viimeksi muokannut Tare, 30 Heinä 2007 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo B-57, wiima M 302 vm-82.
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Jep, on se kumma juttu etteivät nämä tupperit tajua heittää hetkeksi vaikka linkkaripysäkille :twisted: . Kun itse joudun vetämään jotain epämääräistä kuormaa, esim. jenkkifarkkua traikulla, vedän sivuun, jotta nopeammat pääsevät kivutta ohi. Eikä se edes hidasta matkantekoa.
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

H.Tawast kirjoitti:Jep, on se kumma juttu etteivät nämä tupperit tajua heittää hetkeksi vaikka linkkaripysäkille :twisted: . Kun itse joudun vetämään jotain epämääräistä kuormaa, esim. jenkkifarkkua traikulla, vedän sivuun, jotta nopeammat pääsevät kivutta ohi. Eikä se edes hidasta matkantekoa.
Sama täällä. Odotan pysäkillä että kertynyt letka pääsee ohi ja sitten mennään taas. Tollanen 100km tietoinen jurnuttaminen on helevetin typerää. Meinasin ottaa rekkarista tiedot ja soittaa sille että: mee helevettiin siitä :D
Avatar
TeuSki
Apukuski
Viestit: 18
Liittynyt: 04 Huhti 2007 09:45
Paikkakunta: Marttila

Viesti Kirjoittaja TeuSki »

Olette kaikki oikeassa. Liikennekulttuurissa on paljon korjattavaa. Kuitenkin meillä Kylähulluilla on aika monella bussi, jonka mukava ja taloudellinen nopeus on 80 km/h tai jopa sen alle. Mielestäni Kylähullujen kulkureiden on erittäin tärkeää koko ryhmämme maineen ja arvostuksen takia syytä tehdä kuten Jonekin, käydä pysäkillä ja päästää jono ohi.
Eiköhän tuoda vanha lause takaisin tielle: OLEN ISOKOKOINEN, MUTTA HYVÄTAPAINEN.
WIIMA/VOLVO B57 -71
Avatar
TEVE 900
Kuski
Viestit: 25
Liittynyt: 15 Elo 2006 20:11
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja TEVE 900 »

Itse olen vaunua vedellyt ennen tätä Teve 900:sta muutaman vuoden ja olen tehnyt sellaisen oudon havainnon usein,että kun olen ajanut 80km/h tai yli 80 rajoituksella,niin on paljon niitä tyyppejä,jotka hermostuksissaan kyttävät pitkään siellä takana ja sitten kun pääsevät ohi niin jäävätkin loppuajaksi siihen eteen ajamaan kiusallaan tai muuten vaan.Luulisi nykyautoilla pääsevän liukkaasti ohi poljinta polkastuaan ja menoksi.Se on sitten toinen juttu jos joutuu vaikka vaunun kanssa roikkumaan jonkun takana,eikä meinää vanhalla turbo Toyotalla tai 6.2 Starcraftilla päästä heittämällä ohi.Sen olen siis tosi monasti huomannut,että se vaunu ärsyttää siinä edessä,vaikka ajaisi vähintään 80km/h.Miksi ihmeessä ihmeessä pitäisi antaa silloin tilaa nopeasti kiihtyville nyky autoille.Onhan tietysti niinkin,että siellä on niitä lierihattuisia,jotka kurnuttaa mitä lie nopeuttä mutta kaikista meistä tulee vanhemmiten "lierihattuisia" tien tukkijoita,vaikka vain henkilöautolla.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1453
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

Minulla on aina se "rekkanopeus", eli 85-90km/h. Etenee sujuvasti vähällä liikenteellä. Tottakai se on vähän ylinopeutta, mutta liikenteen sujuvuuden kannalta OK. Ylinopeussakkoja ei ole vielä tullut ja matkailuautollakin on kumminkin tullut ajettua jo usempia kilometrejä. Kun on paljon liikennettä niin ajan jonon mukana. Eli pyrin pitämään sen nopeuden tasaisena ylämäissäkin, kulutus kyllä nousee, mutta en kyllä rupea pysähtelemään jos joku ei uskalla henkilöautolla ajaa edelle. Rekathan ei perään tulekkaan kun ajetaan samaa vauhtia. Näytän pari kertaa ohitusmerkkiä, ja jos ei kelpaa niin tehköön sitten perässä sitä jonoa. Tottakai jos ajan alle sallitun nopeuden täytyy päästää nopeampia ohi. Älkää ymmärtäkö väärin, mutta mielestäni nykyajan henkilöautolla pitäisi kyllä päästä 70-80Km tunnissa ajavan edelle.Vilkas liikenne on sitten ihan eri asia. Jonon tekee se perään jäävä, mutta kohtelias ja huomaavainen voi aina olla. Tv. Ari
#048
Vastaa Viestiin