Vw ilmajäähdytteisen moottorin tuntija?
Lähetetty: 31 Touko 2018 09:31
Löytyiskö. tietoa, selailin noita vw kupla palstoja, ei varmaa vastausta löytynyt sieltäja paikkakunnan
jokamiessankarit on lopettanut kisailun.
Ongelma kohde Vw kuplan ilmaboxeri type F =1285cm3 kokoinen = 1,3 litranen ehkä kyseessä malli 1302? , tuohon on vaihdettu kärjetön virranjakaja ( vain keskipakosäätäjällä oleva, oletus runko ”bosch kopio”), ts sytytys ajoitus onnistuu vain ”trobolla”, ei sähkökynällä/ voltti mittarilla.Ongelma startatessa sytyttää liian aikaisin potkaisee vastaa, ilmenee kuumana pahemmin ( ajoitus pitäis olla likimain kohdalla, ihan varmuudella ei selvinnyt pitääkö olla 7,5 vai10 astetta eykk v jakaja ei väljyyttä) muuten käy suhthyvin, voisko vikaa olla keskipakosäätäjässä? pyörrin kääntyy ennakkon / pyörimis suuntaan normaalisti mutta ei palaudu toppariin saakka, onko ominaisuu vai vika? (kärjellisen tark onnistuis sähkökynällä), heikolla tietämyksellä aloin epäillä että vika tuossa, ts jättää sytyn liian aikaiselle. Eihän tuo v jakaja kovin kallis ole ( alle satasen) . Käydessä jättää satunnausesti (1 tai2 syl) ehkä kipinän väliin,syt tulpat on vaihdettu ( johdot on uudehkot)ja tuolta vw palstalta selvis että 1 ja3 syl käy viileämpänä kuin 2 ja 4 , tuo havainto kun tyhjäkäynnillä mittailin pakokaasu lämpöjä, ajossa ehkä erot pienempiä. Moottoria ei tietääkseni viritelty mutenkuin molemmissa kansissa on kaasuttimet ( yks kurkkuiset) synkronointia tarkoitus tarkistella.
”Kuva volkkarista myöhemmin” ko aikakauden vw ei kokoemusta, melkoinen haaste oli
jo ventiilien säätö järj kun tuo syt järj (1432 ensi kokemus)häiritsi vaikk syl numerot suojapelleissä
jokamiessankarit on lopettanut kisailun.
Ongelma kohde Vw kuplan ilmaboxeri type F =1285cm3 kokoinen = 1,3 litranen ehkä kyseessä malli 1302? , tuohon on vaihdettu kärjetön virranjakaja ( vain keskipakosäätäjällä oleva, oletus runko ”bosch kopio”), ts sytytys ajoitus onnistuu vain ”trobolla”, ei sähkökynällä/ voltti mittarilla.Ongelma startatessa sytyttää liian aikaisin potkaisee vastaa, ilmenee kuumana pahemmin ( ajoitus pitäis olla likimain kohdalla, ihan varmuudella ei selvinnyt pitääkö olla 7,5 vai10 astetta eykk v jakaja ei väljyyttä) muuten käy suhthyvin, voisko vikaa olla keskipakosäätäjässä? pyörrin kääntyy ennakkon / pyörimis suuntaan normaalisti mutta ei palaudu toppariin saakka, onko ominaisuu vai vika? (kärjellisen tark onnistuis sähkökynällä), heikolla tietämyksellä aloin epäillä että vika tuossa, ts jättää sytyn liian aikaiselle. Eihän tuo v jakaja kovin kallis ole ( alle satasen) . Käydessä jättää satunnausesti (1 tai2 syl) ehkä kipinän väliin,syt tulpat on vaihdettu ( johdot on uudehkot)ja tuolta vw palstalta selvis että 1 ja3 syl käy viileämpänä kuin 2 ja 4 , tuo havainto kun tyhjäkäynnillä mittailin pakokaasu lämpöjä, ajossa ehkä erot pienempiä. Moottoria ei tietääkseni viritelty mutenkuin molemmissa kansissa on kaasuttimet ( yks kurkkuiset) synkronointia tarkoitus tarkistella.
”Kuva volkkarista myöhemmin” ko aikakauden vw ei kokoemusta, melkoinen haaste oli
jo ventiilien säätö järj kun tuo syt järj (1432 ensi kokemus)häiritsi vaikk syl numerot suojapelleissä