Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 21 Heinä 2018 17:15

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 08:31 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 411
Truck: ----liner
Location: Suomi
Löytyiskö. tietoa, selailin noita vw kupla palstoja, ei varmaa vastausta löytynyt sieltäja paikkakunnan
jokamiessankarit on lopettanut kisailun.

Ongelma kohde Vw kuplan ilmaboxeri type F =1285cm3 kokoinen = 1,3 litranen ehkä kyseessä malli 1302? , tuohon on vaihdettu kärjetön virranjakaja ( vain keskipakosäätäjällä oleva, oletus runko ”bosch kopio”), ts sytytys ajoitus onnistuu vain ”trobolla”, ei sähkökynällä/ voltti mittarilla.Ongelma startatessa sytyttää liian aikaisin potkaisee vastaa, ilmenee kuumana pahemmin ( ajoitus pitäis olla likimain kohdalla, ihan varmuudella ei selvinnyt pitääkö olla 7,5 vai10 astetta eykk v jakaja ei väljyyttä) muuten käy suhthyvin, voisko vikaa olla keskipakosäätäjässä? pyörrin kääntyy ennakkon / pyörimis suuntaan normaalisti mutta ei palaudu toppariin saakka, onko ominaisuu vai vika? (kärjellisen tark onnistuis sähkökynällä), heikolla tietämyksellä aloin epäillä että vika tuossa, ts jättää sytyn liian aikaiselle. Eihän tuo v jakaja kovin kallis ole ( alle satasen) . Käydessä jättää satunnausesti (1 tai2 syl) ehkä kipinän väliin,syt tulpat on vaihdettu ( johdot on uudehkot)ja tuolta vw palstalta selvis että 1 ja3 syl käy viileämpänä kuin 2 ja 4 , tuo havainto kun tyhjäkäynnillä mittailin pakokaasu lämpöjä, ajossa ehkä erot pienempiä. Moottoria ei tietääkseni viritelty mutenkuin molemmissa kansissa on kaasuttimet ( yks kurkkuiset) synkronointia tarkoitus tarkistella.
”Kuva volkkarista myöhemmin” :mrgreen: ko aikakauden vw ei kokoemusta, melkoinen haaste oli
jo ventiilien säätö järj kun tuo syt järj (1432 ensi kokemus)häiritsi vaikk syl numerot suojapelleissä


Viimeksi muokannut BussMAN päivämäärä 31 Touko 2018 14:40, muokattu yhteensä 2 kertaa

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 09:56 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 941
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Eipä tuon virranjakajan kanssa tilanteeseen vaikuta se että kyse on kuplan koneesta, itse jakajan toimintaperiaatteessa ei ole mitään erikoista.

Sillä strobolla sen ennakon käyttäytymistä voi seurailla, sen pitäisi toimi kaasutellessa aina samoin, eikä takertua liian isolle. Jos jakaja on todella väljä se saattaa startatessa "heilua" kun moottori pyörii kovin nykäyksittäin, mutta silloin sen kyllä jo huomaa ihan näppituntumalla kun kääntää pyörijää. Ne jouset on kuitenkin kohtuu tiukat.

Jos jakaja on edes suunnilleen ällisään, niin ei sen kyllä pitäisi startissa alkaa potkia vastaan, mun mielestä vanhempi volvo käynnistyi ihan normaalisti vaikka ennakko oli melkein 30° jakohihnan vaihdon jälkeen. Äkkiseltäään syynä voisi olla että se kärjetön tunnistin ei toimi ihan oikein, vaan kuvittelee näkeveänsä ylimääräisiä sytytysimpulsseja, onko se tunnistin ja vastarauta kunnolla linjassa, eikä siinä raudassa ole mitään ylimääräistä?


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 11:44 
Kippari

Liittynyt: 20 Huhti 2015 21:06
Viestit: 56
Truck: Scania L113
Location: Kiiminki
Siehän tarvittet Kuplaas bensa Webaston (6v)?
Voisin luopua.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 12:01 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 411
Truck: ----liner
Location: Suomi
Reissureki kirjoitti:
Siehän tarvittet Kuplaas bensa Webaston (6v)?
Voisin luopua.

Kuva voi paljastaa ettei sovellu tuohonmalliin, vain kesäkäyttöä, ja 12v systeemi.`


Viimeksi muokannut BussMAN päivämäärä 31 Touko 2018 14:51, muokattu yhteensä 1 kerran

Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 14:07 
Kippari

Liittynyt: 28 Marras 2014 20:52
Viestit: 50
Location: Etelä-Pohjanmaa
Kyllä se ennakonsäädin onglemalta kuullostaa, pitäisi liikkua ihan tasaisesti laidasta laitaan säätö.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 14:08 
Kippari

Liittynyt: 28 Marras 2014 20:52
Viestit: 50
Location: Etelä-Pohjanmaa
Varsinkin jos ilmaantunut vika


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 31 Touko 2018 14:49 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 411
Truck: ----liner
Location: Suomi
Täytyy ko aikakauden tavalla aloittaa, avata ja katsoa keskipakosäädin, tuosta elektronipuolesta ei
mitään ymmärrystä,, ja jos ei saa takaisin koottua joutuu toteamaan siinä oli vika ja tilata uusi.
Löysin vw palstalta puola pitää olla tietyntyyppinen ,, ohmit kai ratkaisee sopivuuden. En itse asentanut tuota virranjakajaa mutta näyttää ”melko uudelta”,,1 1/2 vuotta ollut pois liikenteestä eikä mahdollisuutta edelliseltä omistajalta kysyä..

Nyt tutkittu, olin väärin katsonut, avasin virranjakajan keskipakosäädin toimii ja palautuu toppariin,yks jousi oli ( jostain luin että tässä mallissa ei kahta), akselin laskerit kunnossa ja koko jakaja uuden näköinen, välys joka tuntui pyörijästä olikin pyörijän kohdistus hammas oli väljä akselin uraan, tuskin tuo vaikuttaa, kyllä kipinä yhteys säilyy. Joutui ostamaan motonetin ajoituslampun (40€) hyvin toimi yyk merkki ja laskemalla asteet > mm hihnapyörän kehälle, oli siinä lampussa enakkon säätökin (0-60˚) mutta se toiminut mun taidolla, mutta kierroksia lisäämällä voi todeta keskipakosäätimen toiminna.
Jatketaan vian selvittelyä tulpanjohdot jne.kylmäkäynnistys tekemättä sytyn ajoituksen jälkeen potkiiko vastaa jos pitääkö epäillä venttiilivikaa,käynnistyy hyvin mutta edelleen 1 syl pätkiilämpinä
( tässä molemmista kansista omat pakoputket pätkisen voi kohdistaa 1 tai 3 syl)korvakuulo- synkronoinnilla säädin kaasuttimien tyhjäkäynti seosruuvit ja pakokaasulämmöillä kontrolli


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com