Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 18 Marras 2017 16:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Vetoakselien kätisyys
ViestiLähetetty: 04 Marras 2017 14:34 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 342
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Mahtaako se bussi harrastaja olla tältä foorumilta kun lipsahti akselit vääri perin , vasen ja oikea ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vetoakselien kätisyys
ViestiLähetetty: 04 Marras 2017 16:26 
Kokenut kuljettaja
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2012 17:12
Viestit: 97
Truck: Volvo Vanhool
Location: Haapajärvi
en ollu minä, just saatiin vetoakselit irti ja perää alettiin irrottelee. vänkärin puolella
pitempi akseli jossa toinen poori mahdollista lukkoa varten.

On ne vaan raskaita vehkeitä auton alla ruuvailla. Perä jäi vielä roikkuun pinna pulteista ku
puras jostain syystä kiinni. No jatketaan huomenna ku tuli pimee...

Meillä perän vaihto välityksen parantamiseksi kun joskus oli vaihettu todella tihee perä.

Ostin koko taka akseliston nii ylimääräistä osaa olis vaikka myytäväksi.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vetoakselien kätisyys
ViestiLähetetty: 04 Marras 2017 18:57 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Tuo oli uusi tieto akselit eripituisia.Eihän sen mukaan niitä vois laittaa väärin! Lukonpuolen akselissa lisäboori, oliko se mahurissa vasemalla ja takatuupparissa oikealla...Autot joissa samanlaiset
vetoakselit ei suositeltavaa vaihtaa eripuolille ainakaan noissa raskaasti kuormitetuissa
autoissa, ennen vanhaan ainakin käytännössä totesivat noissa akseliperäisissä. Katoin ev80
perämurikkaa näyttäis että peräpuolessakin on lukkovalmius, linja autoissa jätetty kytkentä
osat pois ellei tilattu lukollista.


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vetoakselien kätisyys
ViestiLähetetty: 05 Marras 2017 14:53 
Rattiamiraali
Avatar

Liittynyt: 17 Maalis 2005 22:13
Viestit: 342
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Truck: Volvo B10M Carrus
Location: Hollola
Member id: 2
Volvolla tuplapoori oikealla niinkuin jariautio kirjoitti , asennus väärin onnistuu muttereilla kiinni vedättämällä (kestää ajaa 20 km ja sitten käy ikävät )
Scaniassa lukko ja tuplat kuulemma vasemmalla .
Mikä välitys Haapajärvellä työn alla ?


Ylös
 Profiili  
 
 Viestin otsikko: Re: Vetoakselien kätisyys
ViestiLähetetty: 10 Marras 2017 21:00 
Rattiamiraali

Liittynyt: 23 Kesä 2016 19:00
Viestit: 267
Truck: ----liner
Location: Suomi
Piti alkaa opiskella ,ja tuli uutena asiana,koska periaate ollut ettei akseleiden puolta vaihdeta. Oli varastossa ev80 perä ja vetoakselit, olihan ne erimittaiset n4-5 cm pituusero, lisäksi yllätys vaikka
vetopyörästössä on lukon vastine oli molemmat ! akselit ilman lukonbooria!

Lukolliseen perään ei kai akseleita voi väärinlaittaakkaan..., tuo lukon sijaintipuoli vaihtelee, scanian
k94 takatuupparin takasillassa oli lukon tila vasemalla.

Kannattaa merkkata ennakkoon akselit maali tai ”kirjainmeistimellä” , hinuri siirrossa se sekaannus
voi tulla eteen yllättäin....


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 4 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com