LA -Puhelin

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

LA -Puhelin

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Onko teillä LA-Puhelin ,ja mitä kanavaa käytätte,onko se 19, mulla jäänyt noita ja aattelin jos autoon,vaan laitappas anteeni tuohon muovi möykkyyn :evil: ,olis mulla toi viritin mittari jos joku kaipaa virittämistä hoitus kuopios. :wink:
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: LA -Puhelin

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Hommaa veneantenni, niissä on toi pellin puute useimmiten huomioitu. Toinen vaihtoehto on liimata neliö peltiä katolle ja antenni sen keskelle. Se mittari on swr-mittari. Mittaa seisovan aallon suhdetta, eli sitä kuinka paljon tehosta lähtee taivaalle ja kuinka paljon palaa puhelimeen takasin. Voin kertoa miten mittaus tehdään viimosen päälle tarkasti, mutta veikkaan että into tehdä se, loppuu kesken ja lisähyöty perusmittaukseen on pieni.
ch 19 on kanava jota tien päällä eniten kuunnellaan, mutta virallista kutsukanavaa ei ole joka on mielestäni huono asia. ch 31 on aika paljon käytetty myös. Sen historia juontaa 90-luvun alkuun kun se oli kansainvälinen kutsukanava. Kyseisten kapineitten kulta-ajalla virallinen kutsukanava oli 7

Jos sattuu olemaan garminin navigaattori, löytyy siihen poi-tietokanta josta selviää suurinpiirtein miltä reijältä milläkin kylällä kannattaa juttuseuraa hakea.
http://www.radiohullut.net/foorumi/view ... 4fd1ae2671

Nyt on ollu kelit auki saksaa päivittäin, joten jos kaipaa ulkomaan yhteyksiä, se onnistuu nyt kohtuu varmasti. Jopa autosta, ite oon pitäny yhteyden liikkuvasta autosta liverpooliin.
Rosmo
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: LA -Puhelin

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Joo,kulta-aikana minäkin saksaan,ja tuli jopa kortti häneltä. Meillä oli -80 luvulla LA-kerho täällä,jonka vetäjänä toimin,ja virittelin anteeneja,olipa mulla jumbo 3 n, ja peräs 300W turbo,kyllä lähti.autos oli sommerkamp ts 788dx, oon katunu kun sen myin.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: LA -Puhelin

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Mie pidin yhteyden vakitehoilla englantiin. Uskokaa tai älkää, ei oo uskon asia. Keli ko sattuu kohdalleen, niin vaikka mikä on mahdollista.
Rosmo
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: LA -Puhelin

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Muistan hyviä skippi keliä -80--90 luvulta,norjan ja lapin välis kalarekkoja jututettiin täältä,ja hyvin pelas. Ah ne oli aikoja ne. :)
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Jule
Vapaaherra
Viestit: 2554
Liittynyt: 03 Loka 2015 20:58
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo

Re: LA -Puhelin

Viesti Kirjoittaja Jule »

Tuo 19 on se perinteinen rahtareiden kutsukanava. 7 oli/on yleinen kutsukanava.
Muistaakseni karavaanarit käyttivät kanavaa 11.
Vastaa Viestiin