Näinkö tää

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Liityin keskeisellä mutta emännän mukaan vikatikki remuporukka piti hereillä klo 3 asti.Nyt mun auton ostoon sanoo ettei jalallaa astu.Ei tahdo reuhka porukkaan.Tuli huono käsitys hänelle kyläkouluista .Miten parannetaan tavat ja kunnia.


Korjaan. .Kirjoitus virheitä tulee kun nakkisormilla yrittää pimeessä "älykääpiö puhelimella" siis keskisellä ja kylähulluista.
Nytkö valinta mulla, emäntä vai auto.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Wilcox
Rattimajuri
Viestit: 193
Liittynyt: 24 Kesä 2012 14:30
Truck: Wilcox/Volvo F610
Location: Jönköping / Sweden

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Wilcox »

Onko mieluinen emäntä?
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Lapsia?
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Wowbagger
Rattimajuri
Viestit: 209
Liittynyt: 07 Syys 2014 18:07
Truck: Jonckheere B10M
Location: Helsinki

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Wowbagger »

jiivee kirjoitti:
Nytkö valinta mulla, emäntä vai auto.
Eiks tohon valintaan vaikuta mieltymysten lisäksi ainakin vuosimalli, alkuperämaa, koko, kunto ja kuinka paljon pitää käyttää rahaa ylläpitoon.
Avatar
wiima63
Kansleri
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Elo 2011 22:56
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja wiima63 »

Pussi on hyvä nukkuu vanhooli on ainakin niin hiljanen että ei juur ulkoolta kantaudu äänet sisälle.
Voit tehä mammalle ekstra äänieristetyn makkarin :)
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Iski »

Oot sattunu huonoon kohtaan keskisellä, monesti on jaettu vähän eri paikoille lapsiperheet ja remuryhmä, käykää nyt kuitenkin ainakin toisen kerran tapaamisessa, jospa vaikka mieli muuttuu myönteiseksi :)
Ja kumpaakaan en vaihtais, henk koht mielipide, jollain on kyllä vaihtamalla tullut parempi, siis mamma :shock:
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
Iski
Kansleri
Viestit: 1259
Liittynyt: 01 Elo 2012 11:33
Truck: Carrus 502 B10M
Location: Nurmijärvi Rajamäki
Member id: 149

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Iski »

wiima63 kirjoitti:Pussi on hyvä nukkuu vanhooli on ainakin niin hiljanen että ei juur ulkoolta kantaudu äänet sisälle.
Voit tehä mammalle ekstra äänieristetyn makkarin :)
Joo, eipä meillekään juuri äänet sisään kuulu.
Vaunu tai tupperi voikin olla että kuuluu paremmin äänet sisään.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Avatar
neppi
Vapaaherra
Viestit: 3083
Liittynyt: 09 Elo 2011 14:16
Truck: Hino Blue Ribbon -91
Location: Tauranga, NZ

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja neppi »

En mäkään tykänny Sastamalan kokoontumisesta just ton takia. Lähinnä käytiin lasten kanssa hakee geokätköjä lähialueelta ku juokaleita joka puolella.

Jos kert on pakko dokaa ni dokais kaikki muut päivät ja sit kokoontumisissa oiski selvinpäin ja tutustuis uusiin ihmisiin ja kiertelis busseja?

En piä pahana.
Avatar
pelti
Kansleri
Viestit: 1165
Liittynyt: 07 Heinä 2013 22:16
Truck: Hymer camp
Location: vantaa
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja pelti »

Samanlainen palaute vaimolta ja lapsilta keskisiltä - ei toista kertaa. Muuten kyllä lähtevät nepparilla reissuihin.
peltiliiteri.com
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

En miekään pidä noita ainoina vaihtoehtoina. Ellei emäntä sitten mustasukkasta sorttia. Kyllähän sitä kulkurilla voi kuleksia ilman emäntääkin. Jättää emännän kotio jos ei viihdy tienpäällä :)

Senverran voin omasta kokemuksesta kertoa, että oikee tapa kertoa emännälle 25+m hinaajan hankinnasta ei oo se että sanoo
Maksoin tänään käsirahan tommosesta.
Kädessä huono tulostettu kuva laivasta. Tuli sanomista, mut menin verstaalle ja laitoin kaikki koneet käyntiin ja suojaimet korville. Ilmeisesti ymmärs yskän ja poistu paikalta. Seuraavalla kerralla ties päävirtakytkimen paikan, joten piti mennä laivalle konehuoneeseen ja panna generaattori käymään. Sinne ei jostain syystä uskaltanu tulla. Pelotti pyörivät akselit yms. vaikka suojien allahan ne oli.
Sai siitä sitten vuosien varrella kuulla huomauttelua avioeroon asti. No hinaaja tuli kumminkin ostettua ennen häitä :)
Rosmo
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Bussien rakentaminen, kokoontuminen ja bussilla matkailu on kaikki omia asioitaan. Jokainen valitsee tavan omalle harrastukselleen. On heitä jotka panostavat rakenteluun, heitä jotka ajavat paljo ja heitä jotka pitävät kokoontumisista.
Minun harrastuksen suola oli alunperin innokas tekeminen. Ajan oloon se on muuttunut matkailupainotteiseksi. Välillä se oli leipätyötäkin. Kokoontumisissa en ole käynyt koskaan. En ole edes virallisesti kylähullukaan. Kauan sitten yksi pohjanmaalainen kulkuri sanoi ettei toisi lapsia tapaamisiin niin ymmärsin kyllä. Mielellään kuitenkin tapaan yksittäisiä kulkureita mutta mihinkään juoppojuhliin en jalallani astu.
Vaimoa pitää kuunnella. 10 vuotta sitten en kuunnellut ja siitä lähtien hän on tasaisesti muistuttanut miten bussi on kuulemma rakkaampi kuin hän on ja vasta nykyään meilläkin bussi on yhteinen harrastus. Tuossa se pihan reunalla seisoo varmaan ensi kesään saakka. Tai sitte sillä lähdetään jonnekin. Kyllä sun kannattaa muistaa vaimoa ja valita mitä haluatte harrastukselta. Ei tapaamisissa ole pakko käydä. Ei kylähulluihin ole pakko liittyä. Ei tarvitse olla remuporukassa. Kunhan itselle ja perheelle harrastus sopii niin on kaikki kunnossa.
Ostaa bussin ja kyllä foorumilta apuja saadaan.
Tulevaisuus on sähköinen
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Olihan mullakin eka kerta ja 2 sekuntia meni vaan kun tajus ketkä vetää överit ja ketkä normimeininkii. Mut jokainen taaplaa tavallaan. Inhotti ja ei inhottanut, pari autoo popitti kilpaa kovempaa ja kovempaa, mut pojat on poikii.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
pali
Kokenut kuljettaja
Viestit: 79
Liittynyt: 12 Tammi 2015 11:50
Location: Jyväskylä

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja pali »

Komppaan Lahti32 :sta.
Ei se vaihtamalla parane sanon mä...siis vaimo.auto voi parantua..meillä kans vaimo sanoi et milloin sulla on mulle aikaa,sanoin et kun tää auto on sen verran valmis et kelpaa sulle ja mulle nii sit on aikaa..kaikissa meissä on omat kommervenkkinsä ja ajan myötä niiden kanssa oppii olemaan ...aika muuttuu ja ihmiset mukana.

kokoontumisiin en oo itse viel päässyt ja tiedä pääseekö edes koskaan..kun ei lupaa niin ei tuu pettymyksiä. ja joka "kokoontumisessa"on noi samat ongelmat...olen itse vuosia katsellut kokoontumisia tuolla harraste puolella ja siellä meininki on vähintäänkin sanoisinko "kirjavaa"...ei aina kannata mennä "ampiaispesään" jos sen voi välttää.(ainahan tätä ei voi tietää missä se on)

tää on ihan yhtä "terve" harrastus kuin kaikki muukin harrastaminen..kun sen oikein oivaltaa.

ei se ole harrastus eikä mikään jos se ei vie kaikkia rahoja.. :lol:

Anteeksi ja kiitos.
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

pali kirjoitti:Komppaan Lahti32 :sta.
Ei se vaihtamalla parane sanon mä...siis vaimo.auto voi parantua..meillä kans vaimo sanoi et milloin sulla on mulle aikaa,sanoin et kun tää auto on sen verran valmis et kelpaa sulle ja mulle nii sit on aikaa..kaikissa meissä on omat kommervenkkinsä ja ajan myötä niiden kanssa oppii olemaan ...aika muuttuu ja ihmiset mukana.

Joo ei parantunut naiset niitä rumpatessa vaan päinvastoin. Ja nyt ei aika kuulla muistoja kun tullu vaihdettua melko tiuhaan. Autot ja veneet ja sahat vaihtuu tiuhaan paitsi LR Series 3 stw. Ja todellakin silloin kaverit muuttuu kun rupeet yrittäjäksi. Ennen monta kymmentä kaveria aina viikonloppuja viettämässä ja nyt menee kaikki miehet alle yhden käden sormiin ja naiset toiseen . Sen huomannu et naispuolisia kavereita enemmän kun miehiä :shock: Se on kumma kun pitäis saaha kaveriltakin rahaa työsuoritteesta nii katotaa hölmönä et hei! Eihän mun tarttee maksaa mitään tästä 3-5 tunnin työstä tarvikkeineen? Nyt menee jo ihan ohi tää höpinä... öitä.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Sinä päivänä kun mies tai pikemminkin miehen alku ostaa ensimmäisen auton, kokee tyttöystävä/kumppani kilpailevansa auton kanssa. Tosiasiassahan näin ei oo, vaan kilpailu on miehen ajasta. Vaimo on mailman paras vaimo ja auto on mailman paras auto, eli jokainen asia on paras omassa luokassaan, mutta ei niitä voi samalle viivalle laittaa.

Mie en alunperin ymmärtäny alotusviestiä. No hyvä että joku ymmärs ja vastas, niin miekin rupesin tajuamaan. Tää säije kuitenkin tuo julki sen tosiasian että on selkee tilaus myös alkoholittomille tapaamisille. Nimi vois olla vaikka kulkurin lapset kokoontuu.

ainiin, meinas unohtua ;)
Pukaatti kirjoitti:Olihan mullakin eka kerta ja 2 sekuntia meni
:shock:
Rosmo
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

:D voi teitä ... No huomenta vaan ja nyt on kaikilla uusi päivä, tehdään enskerralla sellainen kokous jossa kaikki voi viihtyä. Mietitään seköndi ennenku pannaa poppi täyvelle tai soitetaan sitten sivummassa vaikka tms? Vaikea tässä ketään neuvoa minun ja marista kun on melko vapaa maa. MUTTA: jos noudatetaan alueen sääntöjä niin vastaavia juttuja ei pitäisi tapahtua mikäli alueen säännöt on lukenut.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
Avatar
AriW
Ajoneuvos
Viestit: 581
Liittynyt: 29 Loka 2012 18:09
Truck: Volvo&Volvo
Location: Järvelä
Member id: 219

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja AriW »

Vähäisellä kokemuksella voin sanoa että en ole havainnut mitään ongelmaa kokoontumisissa. Joskus jossain on jollain porukalla ehkäpä kivampaa hetkittäin,ei havaittua ongelmaa ja kyllä siihen on puututtu.
Ainuan kerran häiritsevää toimintaa havaittu,kun ns. "tupperware" matkaajassa syntyi kähinää perheen sisäisen nokkimisjärjestyksen korostamisessa.
Sehän on aika selvä jos on yli sata autokuntaa samalla tontilla,kyllä siinä ääntä siunaantuu väkisinkin.
Ajatukset perustan omiin kokemuksiin,eli ei varmaan mitään tekoa faktatiedon kanssa.
Ei kai mul muuta,moro.

PS. jos otsikon perään kuuluu kysymysmerkki,on vastaus että ei ole.
mikko
Ajoneuvos
Viestit: 987
Liittynyt: 25 Touko 2011 18:10
Truck: 1968 Vanaja Ajokki
Location: Uusimaa

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja mikko »

Wowbagger kirjoitti:
jiivee kirjoitti:
Nytkö valinta mulla, emäntä vai auto.
Eiks tohon valintaan vaikuta mieltymysten lisäksi ainakin vuosimalli, alkuperämaa, koko, kunto ja kuinka paljon pitää käyttää rahaa ylläpitoon.
Tässä on kyllä oiva lista asioita jotka vaakakupissa painavat. Sen sanon, et ihan pakasta vedettyä ei kannata hankkia. Sil ei tee mitään.
Lahti32 kirjoitti:Piirikortit poistuvat alle 1980 malleissa ja ajo-ominaisuudet alle 1970 mallisissa.
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Juu - muutama vuosi sitten vielä osallistuimme tapaamisiin. Jossain vaiheessa tuo väkimäärän kasvaminen muutti homman luonnetta. Muutama kymmenen autoa vielä menee ja ehtii jutella ihmisten kanssa. Sata autoa ja sitä jotekin alitajuisesti linnoittautuu omaan lokeroonsa ja eikä osaa nauttia kokoontumisesta.

Itse olen pitänyt hyvien kekrien määritelmänä sitä; että niihin tulee voida osallistua lapsiensa kanssa ovat he sitten minkä ikäisiä tahansa... ja kyllä meistä enemmän mölyä lähtee kuin keskimääräisestä pivolouhoksesta \../
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Oh hoh,ompas paisunu,no,käytiin pääkslahes,ja vastaan pukatin kysymykseen ei ole,no ollaan oltu yhdessä vuodesta -80,eli jo homeessa ollaan,mutta kun tuo retlessi on -07 ,emäntä sanoo ettei meillä autoja vanhenneta,ja jos niin ne vierään eri pihaan.
mutta kun luin noi niin mun mielestä neppi sanoi niinku asiat on.täs ny vaan valottelemaan emäntää josko ..........
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Reddewil
Vapaaherra
Viestit: 4431
Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
Truck: Tukato & FM
Location: Pori
Member id: 037

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Reddewil »

No auto ilman muuta.
Mutta tosissaan touhu oli osassa aluetta aika reipasta jo heti aamusta. Ei ne desibelit pitäs olla itseisarvo.
Harmillista kun joukossa on rauhallistakin porukkaa ja lapsia jotka viihtyvät toisien kanssa.
Tulkaa kevään ekaan tapaamiseen ja ilmottakaa tullessa että lapsi/rauhalliseen paikkaan. Noin isolla alueella remu ei kuulu kaikkialle. Meitä on siellä kaikista yhteiskuntaluokista mutta uskovaisia ei kovinkaan montaa? Viina virtaa ja nollaillaan, niin se on menny ja jos ihan vesiselvänä keikkuu siellä niin voi olla aika ahdistavaakin välillä. Kyllä se hämmentää kun klo 18 tulee ja törmää aivan pieruissa oleviin ihmisiin...
No mutta itse odotan ja tyttö myös kevään ekaa tapaamista ja toivoisin näkeväni teidätkin siellä!
-Koska sen voi tehdä myös itse-
Avatar
Pukaatti
Vapaaherra
Viestit: 2595
Liittynyt: 23 Elo 2015 09:41
Truck: volvo b10m dp carrus
Location: Volvon alla yleensä
Member id: 244
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Pukaatti »

Joo noi lapsokaiset muuttaa ihmisen ajatus sekä muuta mailmaa Paljon. Kellä ei ole ei voi ymmärtää, kaksi eri mailmaa. Kissat ja koirat on perheenjäseniä mutta kuitenkin erijuttu. Sanotaan et onneksi ei oltu hameväen kanssa liikenteessä. Mutta sopu sijaa antaa ja kyllä tänne tähtien alle sopii ääntä sekä autoja.
Hyvin suunniteltu on kokonaan tekemättä
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

En minäkää uskovaanen oo,kaljaa otan siinä kun muutkin (ja joskus enemmän) mutta mulla pysyy kontrolli,en ala soitteleen musaa täysillä enää klo 22 jälkeen.https://www.youtube.com/watch?v=-BkgxuGJJRw. Yritetään nyt.
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Avatar
Rantarosvo
Kansleri
Viestit: 1450
Liittynyt: 30 Heinä 2011 21:05
Truck: Haaveena vasta
Location: Lappeenranta
Viesti:

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja Rantarosvo »

Eti kolarikuvia tuppereista, niin siitä se emäntäkin rupee ajatusta muokkaamaan kulkurien suuntaan.
Rosmo
jiivee
Rattiamiraali
Viestit: 436
Liittynyt: 05 Syys 2015 15:15
Truck: MB
Location: EP
Member id: 239
Paikkakunta: Jurva

Re: Näinkö tää

Viesti Kirjoittaja jiivee »

Meinaakko noin,leppyskös sillä. :lol: :lol:
Hyvää yritän,mutta priimaa pukkaa
Vastaa Viestiin