Auto

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

Kysyisin tässä vaan että, onko Kylähullujen jäsenillä kaikilla oma auto, en tarkoita tällä mitään olen vain utelias. Minusta ei ole mikään este kuulua meihin jos ei ole autoa :?:
Avatar
kengu
Rattimajuri
Viestit: 206
Liittynyt: 18 Touko 2006 15:56
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kengu »

Mulla on kylähullu sauna, riittääkö se?

edit: ja on tuollainen "pieni" projektikin aina toisinaan.
Viimeksi muokannut kengu, 04 Maalis 2007 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jone
Kansleri
Viestit: 1074
Liittynyt: 03 Helmi 2005 14:10
Truck: Fiat Ducato 2.8 JTD
Location: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Jone »

Veikkaan että ainakin foorumille kirjatuneista monella vasta siintää visio autosta ja he seuraa "hiljaa" vierestä tätä pölpötystä. Siinä tämä foorumi onkin todella arvokas tietolähde. Pykäläviidakossakin on helpompi vaeltaa kun on selkokielellä paljon asiaa puituna. Oikeissa jäsenissä varmaan määrä vastaavasti paljon pienempi.
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

Sauna riittää mainiosti :D
possu

Re: Auto

Viesti Kirjoittaja possu »

Projekti on. Odottaa parhaillaan varmistusta papereista jotta ton saa ilman korotuksia matkailuautoksi rekisteröityä. Jossei jostain syystä onnistu ni menee kovan pohtimisen puolelle.

Tää palsta on tosiaan hyvä juuri siitä syystä ettei tartte esim pykälistä päätellä juttuja mutuna vaan aina löytyy joku jolla omakohtasta kokemusta on.

Jonen sähköistyspohdintakin on mielenkiintosta luettavaa vaikkei omaa projektia juurikaan kosketa.
Avatar
jones69
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Loka 2006 18:19
Truck: Scania K112Kutter...
Location: Porvoo
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jones69 »

tiedettävästi tuota voi autoksi kutsua :P
Scania K112 Kutter DECA340
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

Jaa, vähimmäispituus kymmenen metriä, noo kyllä se tuppaa niin olemaan, kymmenmetrisissä, tai sen ylittävissä on ruhtinaalliset tilat.
Me olemme tehneet reissuja "vain" seitsemän henkilön kanssa ja hyvin on sopinut. Meinaan se yöpyminen vie eniten tilaa. :)
Avatar
otto
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 28 Maalis 2006 20:48
Truck: Scania DS11
Location: säynätsalo
Member id: 59

Viesti Kirjoittaja otto »

no sitten tämä minunkin käy asunto-autosta.10,60m pitkä.
Avatar
Bussiton
Vapaaherra
Viestit: 2400
Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
Location: Jokela
Member id: 015
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja Bussiton »

JEP ! Kyllä tota tilaa osaa arvostaa :D Huomattiin vaan tossa viimekesänä kun tehtiin reissua 3-lapsen kanssa (vaikka on ihan aihio toi mejän katiska)niin ei kyllä ahistanut yhtään ja ei sadellut niitä kysymyksiäkään jatkuvasti että joko ollaan kohta perillä tai onko vielä pitkä matka :shock: :D
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

Toisaalta väittävät , että koolla ei ole väliä. Hmm onhan se niinkin :)
possu

Re: Auto

Viesti Kirjoittaja possu »

Esa Sjostedt kirjoitti:Toisaalta väittävät , että koolla ei ole väliä. Hmm onhan se niinkin :)
Tarttiskohan tota bussia jatkaa sit 3-4 metriä samantien....
vanteros

Viesti Kirjoittaja vanteros »

Joo. Oon ihan uus täällä. En omista bussia, onnikkaa, linija-autoa, kirjastoautoa tai myymäläautoakaan. Yks pakuprojekti kyllä mallia ikuisuus ja pari vanhaa motskaria mallia neukku. Mutta ku porukka tuntuu olevan passelia niin aattelin kirjautua.

Ajoin linja-autoa ammatikseni lähes viisi vuotta, joten pelit ovat kyllä tuttuja entuudestaan. Ajatuksenani oli, että voisin olla jonkin moisena hanslankarina ja jopa lähes "asiantuntijana" mm. kokemuksina eri merkeistä ja korimalleista ja mitä nyt matkan varrelta sattuu muistamaan.

Nykyään asustan osan ajastani hotelli "Kloopetrotterissa" ja voi olla, että matkan varrella nähdään.

Terveisin vanteros
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

Kysyisin vanterossilta, sinä kun olet ajanut linja autoa viisi vuotta ammatiksesi, niin oliko niissä autoissa peruutuskamera. Kysyn sen takia kun asia on ollut esillä tuolla toisaalla. Vielä kysyisin onko näissä "tehdas" valmisteisissa autoissa kamerat. :o
Avatar
jones69
Rattimajuri
Viestit: 153
Liittynyt: 12 Loka 2006 18:19
Truck: Scania K112Kutter...
Location: Porvoo
Paikkakunta: Porvoo

Re: Auto

Viesti Kirjoittaja jones69 »

Esa Sjostedt kirjoitti:Kysyisin vanterossilta, sinä kun olet ajanut linja autoa viisi vuotta ammatiksesi, niin oliko niissä autoissa peruutuskamera. Kysyn sen takia kun asia on ollut esillä tuolla toisaalla. Vielä kysyisin onko näissä "tehdas" valmisteisissa autoissa kamerat. :o
Näitä jonkin verran kun korjaa niin harvassa on... Ennemminkin harvinainen varuste kuin normipäivää... :roll:
Scania K112 Kutter DECA340
Avatar
JuTi
Tosi harrastaja
Viestit: 39
Liittynyt: 05 Huhti 2007 18:37
Truck: Scania 112 DeltaStar
Location: Punkalaidun
Member id: 57
Paikkakunta: punkalaidun

Viesti Kirjoittaja JuTi »

No tietenkään ei! Itsekkin katselin näitä sivuja kuukausi tolkulla ilman mitään bussia. Ja sit sain ajatuksen että ostan PERKELE bussin ja mut kaverit leimas mun ihan pimeeksi. Ja tässä nyt sitä ollaan busseineen päivineen :wink:
Scania 112 DeltaStar-87
Avatar
H.Tawast
Rattiamiraali
Viestit: 294
Liittynyt: 20 Helmi 2006 13:43
Truck: Scania
Location: Pori
Member id: 044
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja H.Tawast »

Onhan se kivaa, kun on tilaa... Runosuoni melkein puhkesi. :lol: Ensimmäinen matkis oli 508 MB, ja sillä paukutettiin pari kesää, oli muuten viihtyisä, mutta auttamatta ahdas, vaikka silloin oli "vain" kaksi koiraa. Nyt on toinen 12 metrinen, eikä kyllä pienempään edes mahduttaisi, perheen koko kun on, 2 aikuista, 1 lapsi ja neljä koiraa. Kaksi sakemannia, ja sellaista 70 kiloista Napolinmastiffia. Nuo rakit kun makoilevat lattialla, siinä joutuu katsomaan minne astuu, ( ei liene tervepäisten touhua ). Seuraava liiteri sitten saakin olla joku kerrosvehje, joita täällä melkein kateellisena ihastelen. :(
Harry ja Päivi
Letkuliiteri/Scania/Kiitokori -80
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

Niin vähän arvelinkin, on tultu maailmansivu toimeen ilman pakkikameraa,
tytynee tulla vastakin, mulla on myöskin hyvä navikaattori, se istuu kartta sylissä vieressä. 8)
Avatar
Bamse
Kippari
Viestit: 71
Liittynyt: 15 Huhti 2006 17:47
Location: Hamina
Paikkakunta: Hamina

Auto

Viesti Kirjoittaja Bamse »

On hienoa kun on linja auto, se tunne on tosi mahtava, kavereista ei ymmärrä kukaan, miksi toi hankki sellaisen, ne luulee esim. että se ei sovi mihinkään, aina on tilaa löytynyt kun on tarvittu. Jaa että kulutus, naapurin mies kyseli minulta kulutuksesta, sanoin, siinä se on 24 litran paikkeilla satasella, äijä tuumas että, kallis ajaa, kallis ajaa. Tällä samaisella naapurilla on pari hevosta, joitten hoito on 700 euroa kuukaudessa, no kuka arvostaa mitäkin. Ison auton omistamisessa on se hyvä puoli että, koskaan ei ole tekemisestä pulaa ja ei ole sidottu johonkin tiettyyn paikkaan, aina voi vaihtaa maisemaa kun siltä tuntuu. :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Avatar
Lahti32
Vapaaherra
Viestit: 4271
Liittynyt: 03 Helmi 2005 09:05
Truck: Jäämeri Express
Location: Lumijoki

Viesti Kirjoittaja Lahti32 »

Tätä harrastusta ei voi ymmärtää ennenkuin tekee muutaman matkan ja omistaa itse ison kulkurin... Kulutuskyselyihinhän on nyt tuo uusi laskentakaava :D 0,7 litraa per neliö sadalle :!: Rahaa saa uppoamaan hullut määrät mutta voihan näitä harrastaa halvemminkin mikäli niin haluaa tai on pakko :oops:

Tilaa ja tunnelmaa ei tupperwaresta löydy, toinen toisensa kaltaisia kinnereitä, tuulessa heiluvat ja kuopissa rämisevät.... Toista on bussilla joka kulkee kuin juna, vakaasti ja arvokkaasti, ja höpöpuheita on pelkotilat suuresta koosta, minäki ensin ennakkoluuloisena suunnittelin max 8m ajoneuvoa mut 13 metrissä ei ole yhtään liikaa.....itse olen huomannut että maantiet pitää suunnitella sellasiksi jossa julkinen liikenne onnistuu eli bussilla pääsee vaikka mihin... Ajamatonta paikkaa on ollut tosi harvassa.
Tulevaisuus on sähköinen
Kylään Tullut

Viesti Kirjoittaja Kylään Tullut »

Hmm. Puhutaan niistä ajamattomista paikoista. Sellaisia minäkin oon aatellu kahtella. Mun laitos on puolet teidän laitoksista, mutta siltikin siihen tulee peruutuskamerat, kuten mulla on jo vaunussakin langaton sellainen. On se käteväkin joskus. Ja urakkanuppi se on kans sitten hieno laite, kun ei ole vielä ohjaustehostajaakaan.

Kulutus 20-l sadalle ei ole kyllä vielä mitään sama mihin sitä vertaa. Ostaappa kesämökki ja miettii mitä se maksaa.

Onko muuten listaa hyvistä ilmaisparkeista, kun teidän kalustolla ei paljoa tervi noitten matkailualueiden palveluja. Vissiin karavaanari-lehti on niitä kokoamassa.
Avatar
B9M
Kansleri
Viestit: 1454
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:35
Truck: Volvo FH12 380 XL
Location: Kokkola
Member id: 048
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja B9M »

Kulunkipuolesta on aina juttua ja olen omaa verrannut postimerkkeilyyn. Tuli todiste siitä nyt. Suomalainen postimerkkipari oli myyty 31 000€. Ihan tarkkoja laskelmia ei ole tältä neljältä vuodelta, mutta auton ostohinta + rakentelukulut + 10000km tähänastiset polttoainekulut jää takuulla alle tuon. En tahdo mitenkään mollata filateliaa. Se on varmasti hieno harrastus , mutta mahdollisimman kaukana minun harrastusmaailmasta. Sitten kun omasta koneesta tulee käyttötunnit täyteen niin olen paljon tyytyvaisempi kun pihalle jää kulkuri eikä kansioon joku venäjänajan postimerkki. Perikunta vois olla eri mieltä..,mutta So What. Jokaisella kun on vain yksi elämä. Auton rakentelu ei minun kohdalta jäänyt vaiheeseen Sitten kun. Vuorotteluvapaa on nyt siinä vaiheessa, että tarttis tehdä jotain. Tv. Ari
Off Topiciahan tämäkin on, rönsyilee vähän :D :lol:
Riskiretket

Viesti Kirjoittaja Riskiretket »

---
Viimeksi muokannut Riskiretket, 19 Touko 2008 16:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Riskiretket

Viesti Kirjoittaja Riskiretket »

---
Viimeksi muokannut Riskiretket, 19 Touko 2008 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mrl586
Kokenut kuljettaja
Viestit: 126
Liittynyt: 21 Maalis 2006 04:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Riskiretket kirjoitti:Ai niin, noita omia busseja on kaksi, mutta kumpikaan ei ole matkailuauto.
Mikä tuo toinen bussi on?
Riskiretket

Viesti Kirjoittaja Riskiretket »

---
Viimeksi muokannut Riskiretket, 19 Touko 2008 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin