Mersun 4 litranen mylly?

Yleiset tai muut asiat, joille ei ole omaa osastoa
miguli1
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Syys 2013 18:18
Truck: Scania kutter
Location: kerava

Mersun 4 litranen mylly?

Viesti Kirjoittaja miguli1 »

Vuosimalli on 80.Jotenkin itestä tuntuu että voi olla melko nuhainen tuon kokoinen kone noinkin isoon autoon.Mese on myynnissä nettikoneessa ja on mielestäni jotakuinkin täysikokoinen linjuri.Korjatkaa jos olen ihan hakoteillä.Saakohan moiseen myllyyn varaosia?Jos remppaa täytyisi alkaa tekemään?Minkähänlainen polttoaineen kulutus tuommoisella olisi?
Avatar
Rosvolinna
Vapaaherra
Viestit: 3657
Liittynyt: 10 Marras 2007 15:29
Truck: B10M + MB515
Location: Vihti

Re: Mersun 4 litranen mylly?

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Suunnilleen 4,5 tonnia painavassa 609ssa mylly vien noin 10-12 litraa sadalla. Iso asumusvaunu perässä noin 15 sadalla.

Joo laiska on, mutta taloudellinen ja helppo ylläpitää. Ei ole liikoja sähköhärpäkkeitä.
En mä näistä mitään tiedä, mutta kantapääni on kasvattanut laajahkon mutun
miguli1
Tosi harrastaja
Viestit: 47
Liittynyt: 26 Syys 2013 18:18
Truck: Scania kutter
Location: kerava

Re: Mersun 4 litranen mylly?

Viesti Kirjoittaja miguli1 »

Rosvolinna kirjoitti:Suunnilleen 4,5 tonnia painavassa 609ssa mylly vien noin 10-12 litraa sadalla. Iso asumusvaunu perässä noin 15 sadalla.

Joo laiska on, mutta taloudellinen ja helppo ylläpitää. Ei ole liikoja sähköhärpäkkeitä.
Elikkä kohtuu kulutuksilla kulkee.Sehän voisi olla hyvä aihio sitten.Kuvista kattelin niin ei ihan lohduton projekti.Katto on hiukan vuotanut.Toki eihän kuvista saa täyttä totuutta.Täytyy vissiin käydä paikanpäällä katsastelemassa laitetta.
callex
Tosi harrastaja
Viestit: 35
Liittynyt: 19 Helmi 2013 07:20
Truck: MB-609 Kasten
Location: Tammela

Re: Mersun 4 litranen mylly?

Viesti Kirjoittaja callex »

Joopa joo; Rosvolinnan kanssa samoilla linjoilla. Ajelen työkseni/huvikseni 609:llä ja kulutukset kyllä samoilla lukemilla. Nopeasti tottuu tuohon mersun ns laiskuuteen, vaatii vain asennetta liikenteessä. Toisaalta, 8-tonnin Ategoissakin on tuota samaa konetta ja vieläpä turbottomanakin, kulkee ne nekin.
Olen myöskin samaa mieltä siinä, että huolettomampaa voimalähdettä saa etsiä; viikottain tarkastaa vedet ja öljyt ja sitten baanalle. Ei muuten oikein säädettynä edes savuta. Uskomaton masiina tuo om-364.
Niin ja jäi vielä mainitsematta se varaosien saanti; Suomesta tietenkin Veholta mutta minä kyllä olen varaosat hommannut Silber-autolta Maardusta tai Alvadilta Majak 10 Tallinna. http://alvadi.ee/fi/varaosat/ , http://www.silberauto.ee/et/maardu .
Maardussa on kaikki huollot ja korjaukset tehty ja Alvadilta saa tilattuna Suomeen varaosat ja saakin nopeasti ja edullisesti.
Ei om-364:ssa mitään varaosahuolia ole.
Vastaa Viestiin