pelti kirjoitti:minäkin olen kuullut vain volvoista ja scanioista jotka ei mene katsastuksesta läpi kyllä neppari aina menee
Scanian alustahan se on sullakin, enemmistö neppareita taitaa olla MB tekniikalla ja hyvinhän noi nepparitkin tuntuu ruostuvan
Aika paljon on kiinni katsuristakin toi läpimeno.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
Off Topic!!! Mut Paimelassa menee seuraavaks (ens viikolla) lytistykseen se Nastolan Berkhof, et jos niinku ketä semmonen kiinnostaa, ni nyt vielä ehtii pelastaa osia... Tänään makailin sen vierellä ja hämmästelin, kuinka ruosteeton oli pohja! Aivan tehtaan maalissa kaikki. Taka-akselista taaksepäin oli eri laulu, mut koko muu auto on aivan ehyt!
Toihan on aikoinaan uitettu Saksasta Suomeen, joten ruostuminen on vasta alkumetreillä mitähän siitä olis jäljellä, jos olis alusta lähtien ollut suolatuilla teillä.....
Vähän pitäis migiä näyttää ennenkuin joulukuun alussa on katsastus. Toivotaan, että inssin vaimo on ollut suopea edeltävänä iltana....
Volkkari katsastettu tänään. Öljyä tippuu vielä vähän, mutta ei niin paljoa että tarvis merkintää tehdä Käsijarru ei ottanu ihan tarpeeksi hyvin, mutta inssi totes vaan että kiristele sitä vielä vähän, eiköhän se siitä ala tokenemaan
Hakkilan katsastus, suosittelen
Lulla katsastettu eilen. katastushenkilö ihmetteli kun on niin kuiva scaaniaksi... siis moottorin seutu. muuten kyllä kuulemma kannattaisi jossakin vaiheessa uusia joitain takatukipalkkeja, ei siis runkopalkkeja. mutta siis läpi meni kummiskin. hinta oli 70€. jarrutesti ja savut katottiin ammattikoululla hintaan 110€ + alv. amisopettajakin ihmetteli koneen kuivuutta ja jarruja. ja savutkin tuli ensipolkaisulla 1.7. tuli vaan mieleen, että saakohan toi tarpeeksi soppaa, kun on muutenkin ajossa aika nuhainen. eli meinaa hyytyä ylämäkeen???
japex kirjoitti:tuli vaan mieleen, että saakohan toi tarpeeksi soppaa, kun on muutenkin ajossa aika nuhainen. eli meinaa hyytyä ylämäkeen???
112 Scanian kuuluu vetää aina paremmin mitä jyrkempi mäki...
Kunnossa ollessaan ei juuri mäkiin hyytyile.
Tarkistapa pakokaasujarru, mulla oli ihan samat oireet ja läppä oli puoliksi kiinni...
Ei savuttanu läpän ollessa kiinni, eikä toisaalta nyttenkään mutta nyt vetää.
Aika yleinen vika on ettei kaasuvipu vedä tarpeeksi, eli kaveri painamaan kaasu pohjaan (kone ei käy) ja käännä pumpulta vipua kuinka paljon jää vajaaksi, sitten säädät vivun/vaijerin.
Bussi on pop.
Volvo B10M Carrus star 502 -95 "Shakki"
kaasuvipu menee stoppariin asti ja näyttäisi äkkiseltään vilkaistuna pkläpän vipukin olevan ihan ääriasennossaan... sitänytsitten tiedä missä asennossa se ite läppä on. Oli muuten pkjarrun mankkuventtiilistä nykäisty töpseli irti. Olisihan tuokin periaatteessa ihan kiva saada toimimaan, ettei alamäissä tarviis jarrulla niin jarrutella. Voipi vaan olla aikasta jumissa...
vanha mutta villi kirjoitti:Toi -69 mersu katsastettu. Kaksi kertaa piti käydä konttorilla, ekalla kerralla ei toiminut jarruvalo eikä toisen etupyörän jarru.
Pakoputkesta ei ollut mitään sanomista vaikka se on koko pituudeltaan aika harva ja äänet aikas miehekkäät. Hyvä näin.
No nyt on Scaniakin leimattu. Lempäälän autokatsastus 210€, sisältää savut ja jarrut, joiden osalta taka-akselin hyväksyttävien jarrujen etsimiseen meni puoli tuntia Noin muuten kehuja tuli laitteen hyvästä kunnosta.
Nyt löytyy kalustoa mistä valita jos vaan ehtis käymään jossakin Kesää odotellessa...
Ja taas on Kaanjaan haettu vuos leimaa railu 130 euroa joutu köyhtymään jarrusovituksesta ja katsastuksesta. Huomautus tuli lahonneesta jarrukilvestä, muuten meni puhtain paperein läpi
Palkitsin illalla itseni hammalääkärissä käynnillä ja hampaan poistolla. Se oli muuten paljon miellyttävämpi kokemus, kuin pakkasessa tuon bussin hitsaus.
Mersu taas katsastettu, huomautuksetta. 55 euroo, Lempäälän Autokatsastus. Katsastusaseman tietokoneessa oli sen verran pitkät bitit että leimaa riittää syyskuun 2016 loppuun
Tänään käyty kulkuri katsastamassa. Läpi ilman huomautusta.
Samalla käytiin läpi perusteellisemmin myös kori, ei ollut huomauttamista mutta oikeanpuoleinen korin alin palkki alkaa olla finaalissa. Tämä yritetään ottaa työn alle tänä vuonna. Samoin tarkastaa kylkiluukkujen kiinnitysruuvit. Alumiini plus rautaruuvi tahtoo ruostuttaa rautaruuvin niitä on mennyt muutama poikki.
Syy että pitää päättää tässä vaiheessa pitää tämä vai uusi projekti. Vastaus katsastuksen ja tämän asian läpikäynnin katsastusmiehen kanssa että kannattaa pitä tämä nykyinen ja satsata siihen sen minkä tarvitsee.
Ja onpa se halpaa katsastaa vanha bussi. 150€ jarruajoineen. Käytin tuota uusinta Volvo 9700 muutoskatsastuksessa ja vuosikatsastuksessa, vuosikatsastus, päästöt, jarruajo, nopeudenrajoittimen tarkastus ja muutoskatsastus tasan 500€
Läpihän se meni ja 2004 mallinen Volvo muuttui 14 paikkaiseksi asuntolinjuriksi muitta mutkitta.
Leima tuli, 220€ kaikkineen konttorilla Kouvolassa.. Viimevuonna väittivät toisella konttorilla että ei saa kun kauden loppuun ajoaikaa kun jäänyt vuosi välistä mutta nyt ajokiellossa olevaan tuli ajoaikaa syyskuuhun 2016.