Katon korotus
Katon korotus
Olisko kellään tietoo kuka tekisi linja-auton katon korotuksia.
Kattoa pitäisi nostaa 8m matkalta 25cm
t: Mika Koski
Kattoa pitäisi nostaa 8m matkalta 25cm
t: Mika Koski
- Bussiton
- Vapaaherra
- Viestit: 2400
- Liittynyt: 18 Loka 2005 09:54
- Location: Jokela
- Member id: 015
- Paikkakunta: Jokela
Re: Katon korotus
Eiköhän ne omistajat ole yleensä itte tehneet mut kysyä vois jostain pienemmästä metalliverstaasta tai mahdollisesti jos olis vaikka jollain ammattikoululla kiinnostusta
Volvo B10M(THD101GD)/Ajokki Royal-90, Scania K113/Carrus Star 602-95
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Katon korotus
Et kai sen jälkeen aio pitää autoa linja-autona? Linja-autoilla on ympäriajon lujuusvaatimuksia katolle.
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Katon korotus
Jos ei ole jostainsyystä aivan välttämätöntä, siis jos voi korvata esim lattiaa laskemalla, kannatta vakavasti harkita, autosta tulee herkästi, alkuperäisellä jousituksella, yläpainoinen ja vaatii jatkuvaa "ajamista".
Ja ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä, ja otsapintaala suuri tuulenvastus, ja "viima" käy lompakonkin tienoilla
Ja ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä, ja otsapintaala suuri tuulenvastus, ja "viima" käy lompakonkin tienoilla
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
Re: Katon korotus
joo auto on jo laskettu runkoon saakka.
Autossa matkustaa viisi hevosta.. keski osassa on sisä korkeus 215cm ja taka renkaitten takana 240cm missä on kaksi hevosta menosuuntaan nähden
ja keskellä hevoset on poikittain tietyssä kulmassa. mutta kun laki määrää että sisä korkeus pitää olla toi 230 vähintäänkin.
Autossa matkustaa viisi hevosta.. keski osassa on sisä korkeus 215cm ja taka renkaitten takana 240cm missä on kaksi hevosta menosuuntaan nähden
ja keskellä hevoset on poikittain tietyssä kulmassa. mutta kun laki määrää että sisä korkeus pitää olla toi 230 vähintäänkin.
- Reddewil
- Vapaaherra
- Viestit: 4432
- Liittynyt: 08 Syys 2007 01:41
- Truck: Tukato & FM
- Location: Pori
- Member id: 037
Re: Katon korotus
Eli auto on joku erikoisauto?.. Riittäiskö jos keskikohtaan tekisi meetwursteille sellaisen korkeamman kohdan, niin ei koko autoa tarviis korottaa? Tai sitten auto vaihtoon, kuulostaa niin matalalta tuo nykyinenmikako kirjoitti:joo auto on jo laskettu runkoon saakka.
Autossa matkustaa viisi hevosta.. keski osassa on sisä korkeus 215cm ja taka renkaitten takana 240cm missä on kaksi hevosta menosuuntaan nähden
ja keskellä hevoset on poikittain tietyssä kulmassa. mutta kun laki määrää että sisä korkeus pitää olla toi 230 vähintäänkin.
-Koska sen voi tehdä myös itse-
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Katon korotus
Ei se nyt kyl oikein kauniisti maininnu noista ihmisen ystävistä, hevosista toi punanen paholainen, pat sou wat tai jotain.
Kuinka paljon tommosessa autossa olevat hevoset painaa kun kaikki on kyytissä, ja eikös toi hepo oo enempi tai vähempi yläpainoinen.
Tommoseen tarkotukseen sopii varmaankiin parhaiten, valmiiksi matalalattiabussi.
Toinen vaihtoehto on lämpöeriste, tai kylmälaitekuljetuksiin tarkoitetut perävaunut, joissa lattia kulkee "maata pitkin", taitaa vaan olla kiusallisen vähän myynnissä, joten temmäpä itse hi
Olen nähnyt noita muutaman tanskalaisrekkoja, kovin näytti olevan lähes kottikärrynpyöriä kaapissa alla, ja nokkakärryllä pääsi tavaratilaan, ilman takalaitanostinta.
Kuinka paljon tommosessa autossa olevat hevoset painaa kun kaikki on kyytissä, ja eikös toi hepo oo enempi tai vähempi yläpainoinen.
Tommoseen tarkotukseen sopii varmaankiin parhaiten, valmiiksi matalalattiabussi.
Toinen vaihtoehto on lämpöeriste, tai kylmälaitekuljetuksiin tarkoitetut perävaunut, joissa lattia kulkee "maata pitkin", taitaa vaan olla kiusallisen vähän myynnissä, joten temmäpä itse hi
Olen nähnyt noita muutaman tanskalaisrekkoja, kovin näytti olevan lähes kottikärrynpyöriä kaapissa alla, ja nokkakärryllä pääsi tavaratilaan, ilman takalaitanostinta.
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....
- KajNyy1
- Vapaaherra
- Viestit: 2415
- Liittynyt: 08 Maalis 2007 21:23
- Truck: B10M, Ajokki 7000
- Location: (Algarve Portugal)talvella
- Member id: 061
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Katon korotus
Ei muuta kuin kyttyrä keskelle bussia kuten pääkaupungin kaasubusseissa. Itsellä on takaoven korkeus vaan 180-190cm joka on toisille hevosille hankala ja ne on opetettava kulkemaan ovesta, samoin kuin narunpäästä pitäväkin on opetettava.
http://picasaweb.google.fi/KajNyy1/Satu ... 3508301218
http://picasaweb.google.fi/KajNyy1/Satu ... 3508301218
- Liitteet
-
- IM000630.JPG (36.86 KiB) Katsottu 7829 kertaa
KajNyy1
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
B10M runkono 65, Ajokki 7000 vm -80
https://picasaweb.google.com/108494370080971186320
Skype: kajnyyssonen
- pupetti
- Rattimajuri
- Viestit: 230
- Liittynyt: 04 Joulu 2007 16:25
- Truck: mercedes-benz
- Location: Vaasa/ muu suomi
Re: Katon korotus
Meinasitko kajnyy että ne narulla hevosta vetävät henkilötkin pitää opetta kulkemaan ovista? Sen pollen kyllä tiedän että saattaa olla hankalaa kulkemaan ovesta tai yleensäkin saada nousemaan sinne autoon, oli siinä vaikka kummonen reikä edessä. Toisilla hepoilla ja metukoilla on vaan semmoinen kammo niitä kulkineita kohtaan että siinä ei välillä auta edes kymmenen ihmistä/hevonen jos sille päälle sattuu että ei sinne kopperoon halua, tai autoon.
Mutta tietysti on sellaisia elikoitakin jotka käyttäytyy päinvastoin, kuten kaverin polle, tosin sekin on jo eläkkeellä, siis se hepo.
Kaverilla on bussista tehty kolmen hevosen kuljetus väline ja kun se tuli pihalle linja-autona oli vaikeuksia minulla päästä ulos sieltä, kun polle seisoi oven edessä tahtoen sisään. Sitten kun se kulkine oli rakennettu valmiiksi ja polle pääsi ekaa kertaa astumaan siihen rampille ja siitä sisään ei sitä saanut ulos koko yönä, tuli sitten aamulla itse syömään.
Ja kun oli muutaman tunnin juoksennellut haassa, otti ja hyppäsi aidan yli ja juoksi sinne bussiin "lepäämään". Nykyisin sillä on oma "bussi" kesäisin tai silloin kun säät saalivat sen pollen olevan bussin raadossa sisällä. Mutta itse asiaan ainakin kaverilla on uudehkossa scaniassaan takaosa alas laskettavissa, eli periaate on sama kuin karjan kuljetus autoissa, eikä mitään ongelmia leimalle menossa tai sieltä tullessa. Ja meillä on tällähetkellä niin keväinen ilma ulkona että alkaa jo tuntumaan vähälumiselta kesältä, lämpötila nyt: + 2.8 c.
Mieli tekisi jo tehdä kokko ja paistaa makkaraa.
Mutta tietysti on sellaisia elikoitakin jotka käyttäytyy päinvastoin, kuten kaverin polle, tosin sekin on jo eläkkeellä, siis se hepo.
Kaverilla on bussista tehty kolmen hevosen kuljetus väline ja kun se tuli pihalle linja-autona oli vaikeuksia minulla päästä ulos sieltä, kun polle seisoi oven edessä tahtoen sisään. Sitten kun se kulkine oli rakennettu valmiiksi ja polle pääsi ekaa kertaa astumaan siihen rampille ja siitä sisään ei sitä saanut ulos koko yönä, tuli sitten aamulla itse syömään.
Ja kun oli muutaman tunnin juoksennellut haassa, otti ja hyppäsi aidan yli ja juoksi sinne bussiin "lepäämään". Nykyisin sillä on oma "bussi" kesäisin tai silloin kun säät saalivat sen pollen olevan bussin raadossa sisällä. Mutta itse asiaan ainakin kaverilla on uudehkossa scaniassaan takaosa alas laskettavissa, eli periaate on sama kuin karjan kuljetus autoissa, eikä mitään ongelmia leimalle menossa tai sieltä tullessa. Ja meillä on tällähetkellä niin keväinen ilma ulkona että alkaa jo tuntumaan vähälumiselta kesältä, lämpötila nyt: + 2.8 c.
Mieli tekisi jo tehdä kokko ja paistaa makkaraa.
Skype: pupetti8
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
Mersu on hyvä myyränpelättimenäkin.
-
- Ajoneuvos
- Viestit: 623
- Liittynyt: 25 Joulu 2006 22:33
- Truck: scania k114 carrus
- Location: uusimaa
Re: Katon korotus
hevosmiehen unelma ei pauku pää kattoon...
http://www.nettikone.com/645724
http://www.nettikone.com/645724
- konenikkari
- Rattiamiraali
- Viestit: 411
- Liittynyt: 23 Loka 2007 22:21
- Truck: Ajokin varakuski
- Location: Rauma
Re: Katon korotus
Kyllä kyllä ja kyllä, ja osan lattiaa voi vielä laskea, ja jospas ton ajoneuvon omistajalle vielä kelpais wanha vaihdossa, molemmat olis tyytyväisiä
Ruisleipä ja ohrapuuro....selittää kaiken....