Kylähullut Kulkurit


Keskustelu    Galleria   
Tänään on 21 Marras 2017 21:33

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 01 Marras 2017 09:15 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4206
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Olen moista "suunnitellut" jo jonkin aikaa, mielestäni lähtökohtana hyvä, koska:
+riittävän korkea sisätila
+suorat seinät, lattia, katto
+eristys, ei kylmäsiltoja
+c-kortilla ajettava heti
+rungon ym. hitsaus ja korjaus helpompaa
+ - koppi ei ruostu, mutta voi olla märkä
+ei peitettäviä ikkunoita

-ruma
-asuinosassa ei lämmitystä / jäähdytystä, tai jos on niin liian tehokas luultavasti
-ei ikkunoita eikä ovia
-ei tavara- eikä teknistä tilaa valmiina korin alla
-paikkaluku pieni

Tuossa nyt plussat ja miinukset, mitkä heti tuli mieleen. Kuulisin mielelläni kokemuksia ja mielipiteitä jopa ilman kokemusta aiheesta!

Täällähän oli se sininen (kukkavolvo), mutta siinä taisi mennä koppi uusiin puihin, missähän vaiheessa se on?

Sana on vapaa!

ps.millanen tuommonen 2-koppanen FM-volvo on alustana?

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Marras 2017 13:26 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
Justiinhan tonne on tullut tuo atego myyntiin.

Yksi mikä äkkiseltään tulee mieleen, niin 12m linja-autoja on maa väärällään, mutta kuorma-autoissa tuollainen pituus on hyvin poikkeuksellinen. Eihän tietysti linja-auokaan ihan tuulilasiin asti ole asunnoksi hyödynnettävissä, mutta jo 8m kontit ja sille soveltuvat autot ovat hyvin harvinaisia. Tietysti pienempiä löytyy helposti, jos ei ole alunperinkään tarkoitus maksimoida pinta-alaa.

Alustan huolto on kyllä kuorma-autolle tooodella paljon helpompaa. Kuorma-auton runkoa yleensä ei tarvitse hitsailla, tai jos tarvitseekin, niin ne ei yleensä ole ruostekorjauksia, vaan rasituksesta tulleita ratkeamisia.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Marras 2017 14:10 
Ajoneuvos

Liittynyt: 28 Tammi 2009 00:05
Viestit: 821
Location: Pirkkala
12m bussitkin alkaa olla vähenemään päin, uudemmat on 12m ja vähän päälle, joka on melkein sama, paitsi C-kortillisille.

Mitähän maksaisi uuden pakastekorin teettäminen, kulkuriaihioksi todennäköisesti halvempi kuin rahtikäyttöön?

Euro3-aika ei ollut Volvon parhaita vuosikertoja. Edellisten sukupolvien hieno ajettavuus ja toimintavarmuus onnistuttiin jotenkin hukkaamaan. Euro5:n aikaan alkoi paluu paremmaksi autoksi.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Marras 2017 19:51 
Kansleri
Avatar

Liittynyt: 21 Elo 2011 21:56
Viestit: 1051
Truck: wiima ja Van Hool
Location: Somero & Karkkila
Member id: 155
viherpiiperrys kun on muodissa kannattaa suosiolla jäädä alle -06 euro3 autoihin. vihreys maksaa paljon sit kun ei saastelaitteet pelaa.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 01 Marras 2017 21:26 
Ajoneuvos

Liittynyt: 03 Loka 2015 19:58
Viestit: 771
Truck: B10M Carrus 501
Location: Sipoo
eikö Venäjäläisissä pykälissä ole edelleen max 12m linjuri, eli jos on tilausajeluja olllut sinnepäin niin ei ole vionut yli 12m autolla lähteä, josta voisi ajatella että jokunen on lyhyempikin.

Ja kyllähän niitä muutenkin on alle maksimimittaisia busseja - ei nyt tietysi maa vääränään kuten väitin, mutta ei niiden löytyminen mitenkään mahdotonta ole.

Eurooppatrneella voi kyllä tulla joillain alueilla ongelmia jos on kovin vanhaa päästönormia edustava peli alla, mutta kaipa ne rajoitukset koskee yleensä kaupunkien keskustoja, jonne ei nyt välttämättä väenvängällä halua bussilla muutenkaan mennä.


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 14 Marras 2017 09:42 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4206
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
Atego on aivan liian pieni, koska tarkoitus on saada Ducatoa isompi kampe. Atego on lisäksi niin laiska, että ei hermo kestä ajella sellasella =)

Mitenkäs se ajon aikasten penkkien teko sinne "tavaratilaan" eli tulevaan asunto-osaan. Onko tuollasessa samat säännöt ku kevyimmissä autoissa. Ei maha löytyä vetotestattuja penkkejä, tai no kiskolliset, mutta mutta... Sohva, sivuttain ja selkä menosuuntaan istuminen. Tarvii kaivella trafin ukon yhteistiedot. Katsastusasemalla ne ei tiedä mitään.

Minkälaiset rituaalit porukoilla on talviseisontaan laittaessa, tai siis niillä ketkä laittaa auton talveksi parkkiin?
Nippojen rasvaus, tankki täyteen, nesteiden tarkistus? Rumpujarruthan ei ota kovinkaan helposti "vesikelistä" ihteensä, mutta mites tuollaset levyjarrut? Ei niihin kärsi mitään suoja-ainettakaan ruiskuttaa, joten antaa ruostua ja keväällä jarrutellaan sitten ruosteet pois? Tulee vaan mieleen, kun kerran joutu yhteen yarikseen vaihtamaan jarrulevyt kahden kk:n seisonnan jälkeen, syöpy niin pahasti että joutu uusimaan levyt ja palat, toki kyseessä oli tosiaan tojota...
Mites ilmapussit, jättääkö ylös, ajoasentoon vai tiputtaa kenttään?

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
ViestiLähetetty: 21 Marras 2017 07:32 
Vapaaherra
Avatar

Liittynyt: 08 Syys 2007 00:41
Viestit: 4206
Truck: Hiivat Tucato
Location: Pori
Member id: 037
En löytänyt nippoja mistään, levyjarruissa ei ole.

Olisiko kenelläkään heittää vaikka sketsuppiin joku valmis "bussin" malli, josta ois hyvä lähtee muuttelemaan pohjaa?

Pussit on nyt ajokorkeudessa, rungon vielä pesen painepesurilla jos keliä löytyy ja pesuri toimii =)

_________________
-Bussin rakentelu on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, mutta sitten tajusin että voihan sitä rakennella ilman housujakin!-


Ylös
 Profiili  
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 7 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin moottorina toimii phpBB® Forum Software © phpBB Group
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com